اصفهان؛

دفاع از اندیشه های امام خمینی(ره) برای همه ما فریضه است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: دفاع نسل سوم انقلاب از اندیشه‌های امام خمینی(ره) آن هم در زمانی که بسیاری از مدعیان انقلاب کم آورده‌ و نتوانسته‌اند پا به پای آرمان‌های امام(ره) جلو بیایند، جای خوشحالی بسیار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قاسم‌زاده، در گردهمایی افتتاحیه طرح مطالعاتی اندیشه امام خمینی(ره) اظهار کرد: اینکه نسل سوم انقلاب در دفاع از اندیشه‌های امام خمینی(ره) به پا خواسته‌اند، آن هم در زمانی که بسیاری از مدعیان انقلاب کم آورده‌ و نتوانسته‌اند پا به پای آرمان‌های امام(ره) جلو بیایند، جای خوشحالی بسیار دارد.
وی افزود: دفاع از امام(ره) برای همه ما فریضه است، چه کسانی که امام را درک کردند و حیات اعتقادی آن‌ها منوط به ایشان است و چه کسانی که حضور ایشان را درک نکرده‌اند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بیان داشت: ایستادن پای آرمان‌های امام خمینی(ره) لوازمی دارد، اینکه سعی کنید امام(ه) را خوب بشناسید، اگر احساسات و انگیزه با شناخت قرین شود، معجزه می‌کند.
قاسم‌زاده با اشاره به اینکه طبق تحقیقی دریافت شده است که احساسات مهم‌ترین نقطه اتصال نسل حاضر با مقام ولایت‌فقیه است، اذعان کرد: اگر این احساسات پاک با شناخت همراه نشود، فرد در بزنگاه‌ها کم می‌آورد، بنابراین تا احساسات گرم است باید با معرفت عمیق گره زده شود.
وی با اشاره به اینکه شناخت امام(ره) در چند سطح حاصل می‌شود، گفت: سطحی‌ترین شناخت نسبت به امام شناخت شناسنامه‌ای است و سطح بعدی شناخت ابعاد شخصیت حضرت امام(ره) است، زیرا ایشان ابعاد متفاوتی دارند که متأسفانه امروزه هر کس به اقتضای علایق و مواضع سیاسی خود، بعدی از امام را بزرگ کرده و از آن استفاده می‌کند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: سطح سوم شناخت افکار، آرا، عقاید و سیره امام خمینی(ره) بوده  و سطح چهارم شناخت نهضت ایشان است، زیرا نهضت امام(ره) غیر قابل مقایسه با هر پدیده اجتماعی دیگر است.
قاسم‌زاده پنجمین سطح شناخت را آگاهی کامل نسبت به اصل ولایت‌فقیه دانست در پایان و تأکید کرد: اصل ولایت‌فقیه به عنوان ستون فقرات انقلاب بوده و همه شما باید به صورت عقلی و نقلی بر این اصل تسلط داشته باشید و در محیط دانشگاهی و علمی مستند و مستدل قدرت دفاع از این اصل را داشته باشید.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.