جان کری: مناقشه سوریه بسیار پیچیده است/ حمله به داعش و جبهه النصره ادامه دارد

وزیر امور خارجه آمریکا ، مناقشه سوریه را بسیار پیچیده توصیف و اذعان کرد حمله به داعش و جبهه النصره در دوران آتش بس ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود در سالن کنفرانس وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما می دانیم که جامعه بین المللی از جمله کشورهای عرب، ترکیه ، ایران و آمریکا دور هم جمع شدند تا خشونت را کاهش دهند.

این در حالی است که فوریه گذشته که توقف خصومت ها اجرا شده بود بارقه ای از بهتر شدن زندگی برای مردم، ایجاد شده بود و مردم می توانستند بدون ترس وارد خیابان ها شوند.

کری افزود: من هرگز موضوعی به پیچیدگی موضوع سوریه ندیده ام طوری که پیچیدگی تنش ها زیاد است و جنگ های آن متعدد است. منافعی که در سوریه وجود دارد بسیار منافع پیچیده ای است. این فاجعه گام به گام شکل گرفت و فقط با روند گام به گام می توان وضع را به اول بازگرداند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد حمله به گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در دوران آتش بس ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد انتظار می رود که در روزهای آینده اجرای توافق آتش بس با چالش هایی مواجه باشد.

کری اذعان کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در برخی مناطق مورد توافق با روسیه، نبایستی معارضان را حتی در صورت حضور اعضای گروه تروریستی جبهه النصره در میان آنها، هدف قرار دهد.  

وی گفت: من از تمامی طرف ها می خواهم به توقف درگیری ها پایبند باشند. من می خواهم از شجاعت معارضان بابت آغاز این توافق تقدیر کنم و از آنها می خواهم که خودشان را از جبهه النصره، جدا کنند. آتش بس سوریه ممکن است آخرین فرصت برای تحقق صلح در یک سوریه متحد باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار