لاوروف: توافق واشینگتن و مسکو درباره سوریه به حال تعلیق درآمده است/ آمریکا از گفتن سخنان دو پهلو دست بردارد

وزیر امورخارجه روسیه از تعلیق توافق مسکو و واشینگتن در خصوص سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد توافقنامه این کشور و آمریکا درباره سوریه به علت موضع متناقض و مبهم آمریکا در عمل به تعلیق درآمده است.

سرگئی لاوروف" اظهارات اخیر مقامات واشینگتن و اقدامات آمریکا در مورد سوریه را متناقض توصیف کرد و از دولت این کشور خواست تا از گفتن سخنان دو پهلو دست بردارد.

"لاوروف" در ادامه گفت: "مسکو، امیدوار است که واشینگتن مواضع خود را روشن سازد و در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات جان کری مبنی بر اینکه دیپلمات های روس آنها را فریب داده اند، گفت: "اظهارات و اقدامات شرکای آمریکایی در مورد سوریه، عملا به شکلی گسترده با یکدیگر در تناقض است و طبیعتا ما انتظار داریم هرگونه ابهام موجود در مواضع آنها برطرف شود؛ به ویژه آنکه این ابهامات، به صورت مستقیم همکاری ما با آمریکا برای اجرای توافقات مشترک که به دلیل ابهام موضع آن در قبال مخالفان سوری، به حالت تعلیق در آمده است را دستخوش تغییر قرار می دهد.

وزیر خارجه روسیه گفت: "ما از تحولات سوریه و روند اجرای قطعنامه های شورای امنیت در مورد آن و نیز تلاش برخی از شرکت کنندگان در عملیات خارج و داخل سوریه، به شدت احساس نگرانی می کنیم.

پیشتر آمریکا و روسیه توافقی را در خصوص آتش‌بس در سوریه به امضا رسانده بودند که بدلیل بدعهدی آمریکایی‌ها این توافق با مشکل روبرو شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
لاورف حرف درستی زده. ایشان فردی لایق و شریف است . اما لازم است امریکایی ها بدانند که اساس تفکر شیعه،صلح طلبی و نفی خشونت است ؛در عین این که همانند مولای خود امام حسین(ع)،زیر بار ظلم نمی رود.
آخرین اخبار