مرحله اول پرتاب انسان به فضا 30 میلیارد تومان آب می‌خورد

رئیس پژوهشگاه هوا فضا از برآورد اعتبارات لازم جهت پرتاب انسان به فضا خبر داد.

امی رئیس پژوهشگاه هوا فضا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به هفته جهانی فضا و گزارش‌های این پژوهشگاه اعلام کرد: در این هفته تعدادی کارگاه برای شرکت مدیران فضایی و همچنین تعدادی جلسات سخنرانی به منظور آشنایی دانش آموزان و معلمان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این تعدادی از اعضای هیئت علمی ما به اقصی نقاط کشور جهت سخنرانی در مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی و ارائه گزارش عملکرد از فعالیت‌های فضایی اعزام می‌شوند. 

امی با اشاره به برنامه مهم این پژوهشگاه اظهار داشت:‌ اجرای سند جامع توسعه فناوری از جمله برنامه‌های در اولویت است که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را مصوب کرده و تعدادی پروژه‌های مهم هر چند اندک را مورد توجه قرار داده است. 

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌های مهم پرتاب انسان به مدار لئو است که در حال فراهم‌سازی ساز و کار قانونی و آئین نامه‌ای آن هستیم. 

رئیس پژوهشگاه هوا فضا عنوان کرد: هرچند که مقدمات این پرتاب را از سالیان پیش با پرتاب موجودات زنده مختلف (هشت پرتاب موفق) فراهم کردیم اما به تدریج در حال آماده‌ سازی زمینه کاری این موضوع هستیم. 

وی افزود: پرتاب انسان به فضا با مسائل زیادی همراه است لذا در این راه باید از کشورهای دوست که این پروژه را طی کرده‌اند، کمک بگیریم. 

به گفته امی در بخش تربیت فضانورد برای تحمل پرتاب و دیدن آموزش‌های لازم با کشورهای دوست مذاکره صورت گرفته است. 

رئیس پژوهشگاه هوا فضا همچنین درباره راکت‌های کاوش گفت:‌ پرتاب راکت‌ها را از جمله 2 راکت تیر و مهر که آماده پرتاب هستند در دستور کار داریم و بعد از تشکیل و تصویب شورای عالی فضایی عملیات پرتاب آنها را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق سند چشم انداز باید تا 9 سال آینده انسان به فضا پرتاب شود گفت: اعتبارات انجام این پروژه بسته به دستمزدها متفاوت است لذا نمی‌توانیم هزینه‌های از آغاز تا پایان را از هم اکنون برآورد کنیم. اما فاز یک برای پروژه E1 حدود 30 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار