سناتور آمریکایی: چرا هنوز از جنایت عربستان در یمن پشتیبانی می‌کنیم؟+عکس

یک سناتور دموکرات آمریکایی گفت: بمب‌های آمریکایی، هواپیماهای سوخت‌ رسان آمریکایی، اطلاعات آمریکایی. چرا هنوز داریم به عربستان کمک می‌کنیم تا چنین کارهایی کند؟

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک سناتور آمریکایی امروز با اشاره به حمایت همه ‌جانبه این کشور از عملیات عربستان در یمن، به شدت از تداوم حمایت این کشور از عربستان سعودی انتقاد کرد.

«کریس مورفی» که پیش از این هم بارها توقف حمایت از ریاض را خواستار شده بود، در واکنش به حمله مرگبار جنگنده‌های سعودی به صنعا، در توئیتر نوشت واشینگتن به صورت همه‌جانبه از عملیات عربستان در یمن حمایت کرده و باید به این پشتیبانی پایان دهد.

این سناتور اهل کنتیکت نوشت: بمب‌های آمریکایی، هواپیماهای سوخت‌ رسان آمریکایی، اطلاعات آمریکایی. چرا هنوز داریم به عربستان سعودی کمک می‌کنیم تا چنین کارهایی کند؟

سناتور آمریکایی: چرا هنوز از جنایت عربستان در یمن پشتیبانی می‌کنیم؟

در حمله روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یک مراسم ختم در پایتخت یمن، دستکم 140 نفر کشته و بیش از 700 تن زخمی شدند.

در همین حال ، «ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این حمله بیانیه‌ای صادر کرده و عملیات سعودی‌ها در یمن را «دفاع از تمامیت ارضی» عربستان توصیف کرده، اما گفته واشینگتن در تداوم این جنگ نگران است و برای حمایت از این عملیات، به عربستان «چک سفید امضا» نداده است.

همچنین «عبدالملک حوثی» رهبر انصارالله یمن روز یکشنبه در واکنش به این حمله گفت: عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا در یمن کشتار راه انداخته است. واشینگتن مستقیما در حملات عربستان دخیل است، اما تلاش می‌کند خود را بی‌ طرف جلوه دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار