شاهرود;

آشنایی با آبشار داستان + تصاویر

یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود که تاکنون ناشناخته مانده آبشار داستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، این آبشار در ۷ کیلومتری غرب مجن در منطقه ای تحت عنوان دشن تلی و اسپید خاک قرار دارد.

 این آبشار زیبا و با عظمت در میان تنگه ای به نام داستان با ارتفاع ۱۲ متر در بین دو سنگ عظیم الجثه جاری است و بیننده در نگاه اول می پندارد که سنگ ها تا لحظاتی دیگر در حال فرو افتادن است.

آشنایی با آبشار داستان + تصاویر

گفتنی است،  فضای تنگ حالتی شگفت انگیز دارد و این تنگه به زعم بسیاری از گردشگران بی نظیر است چرا که فرم صخره ها و توپوگرافی منطقه بر زیبایی آن افزوده است و مکان مناسبی برای صخره نوردی به نظر می رسد.

 چنین نقل است که این تنگه در اثر زلزله ای در سال های بسیار دور ایجاد شده و رودخانۀ منتهی به آبشار از این تنگه می گذرد.

طول تنگه در حدود ۲ کیلومتر و عرض تقریبی آن ۵ متر است و در مسیر رودخانه آبشار های دیگری با ارتفاع ۵ تا ۱۰ متری دیده می شود که جریان آن در میان تنگه بسیار جذاب است.

آشنایی با آبشار داستان + تصاویر

پیچش صدای آب در میان صخره ها و قدرت خیره کنندۀ آن به گونه ای است که دل هر فردی را به لرزه در می آورد و شدت صدا به گونه ای است که افراد فریاد یکدیگر را از فاصلۀ 5 متری نمی شنوند.

فضای عجیب تنگه مملو از ذرات ریز آب است که در اثر ریزش جریان آب روی سنگ ها ایجاد می گردد گویی از سرما به بخار می ماند و شاید یکی از دلایل نبود عکس های مناسب از این آبشار وجود همین ذرات ریز آب باشد.

آشنایی با آبشار داستان + تصاویر

همه چیز اینجا زیباست و بیشتر از همه میزان برودت آب قابل توجه است، بطوری که کمتر کسی توانایی نگه داشتن دست خود در میان آب را بیش از یک دقیقه دارد.

آشنایی با آبشار داستان + تصاویر
انتهای پیام/ ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.