آخرین تحولات یمن؛

هلاکت 40 مزدور سعودی در کمین نیروهای یمنی/ تایید کشته شدن یک نظامی عربستانی در جیزان

چهل متجاوز به یمن در هنگام ورود به این کشور، در کمین نیروهای یمنی به هلاکت رسیدند.

هلاکت 40 مزدور سعودی در کمین نیروهای یمنی/ تایید کشته شدن یک نظامی عربستانی در جیزانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ستاد تبلیغات جنگ یمن تصاویری از سه کمین ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در مسیر ستون بزرگ نظامی مزدوران متجاوز که از نجران عربستان عازم گذرگاه مرزی بقاع بود، منتشر کرد. 

در این کمین‌ها که در نوع خود بی‌نظیر بود، یک ستون بزرگ از مزدوران مسلح وابسته به عربستان سعودی که از منطقه نجران در جنوب این کشور عازم گذرگاه مرزی بقاع بودند و قصد داشتند از آنجا وارد خاک یمن شوند، متلاشی شد و بیش از ۴۰ نفر از این عناصر مزدور به هلاکت رسیدند. 

در ادامه این خبر تصاویری از این سلسله عملیات پخش شد که پس از انفجارهایی بزرگ در مسیر این کاروان نظامی، نیروهای یمنی شعار «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا،» «مرگ بر آل سعود،» «مرگ بر اسرائیل،» و «هیهات منا الذله» سر دادند. 

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی اعلام کرد وزارت کشور عربستان از کشته شدن یک نظامی سعودی در منطقۀ جیزان و نزدیک مرزهای یمن خبر داده‌ است. 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد پنج‌شنبه شب درگیری‌های شدیدی میان نیروهای گارد مرزی عربستان و نیروهای ارتش یمن در بخش دائر در منطقۀ جیزان صورت گرفت که در پی آن خالد علی محمد عسیری، نظامی سعودی، کشته شد. 

در هفته‌های اخیر نیروهای یمنی بار‌ها با سعودی‌ها در مناطق مرزی درگیر شده‌اند. در این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها نظامی سعودی کشته و زخمی شده‌اند، ولی ریاض عمدتاً دربارۀ کشته شدن نظامیانش در جنگ یمن سکوت می‌کنند. 

جنگنده‌های عربستان سعودی بامداد شنبه بخش بنی‌حشیش در استان صنعا در مرکز و بخش سحار در استان صعده در شمال یمن را به دفعات بمباران کردند. 

این در حالی است که هنوز گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حملات منتشر نشده‌است. 

ائتلاف تحت امر عربستان سعودی حملات مرگبار خود به یمن را از فروردین ۱۳۹۴ با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، آغاز کرده‌ است. در این حملات علاوه بر مرگ هزاران نفر، بسیاری از زیرساخت‌های یمن، تخریب شده‌ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
الهی شکر .... انشالله بیشتر هلاک بشن حرومزاده ها
آخرین اخبار