مشهد؛

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی خراسان رضوی توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین رحیمی در دیدار با فرماندار شهرستان سبزوار افزود: مهمترین هدف سازمان فنی و حرفه‌ای برگزاری آموزش‌ها برای افراد نیازمند اشتغال است.

وی ادامه داد: نمی‌توان اعتبارات را برای افرادی هزینه کرد که تنها برای فعالیت‌های غیر اشتغال به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌روند.

رحیمی اظهار داشت: این افراد می‌توانند با حضور در آموزشگاه‌های آزاد، آموزش‌های لازم را ببینند که یکی از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش افراد در جهت ایجاد اشتغال در روستاها است.

وی گفت: در این زمینه نیازمند کمک‌های خیران هستیم و اگر افراد نیکوکار 10 درصد از کمک‌های خود را به این بخش اختصاص دهند می‌توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.

رحیمی عنوان کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر در شهر مشهد تفاهم نامه‌ای با سازمان خیریه ملل متحد، استانداری و سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه دولت است که در این زمینه سازمان فنی و حرفه ای برنامه ریزی کرد تا زمینه ایجاد مرکزی برای آموزش معلولان در استان ایجاد شود.

وی یادآورشد: یکی از برنامه‌های سازمان، توسعه آموزش‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی است؛ این آموزش‌ها در مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار در محل سکونتگاه‌ها برگزار شد.

رحیمی گفت: برگزاری این آموزش‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی زمینه برای اختصاص تسهیلات و اشتغال جمعیت ساکن این مناطق را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: تفاهمنامه‌هایی هم با دانشگاه‌های سطح استان منعقد شد تا زمینه برای حضور دانشجویان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین جهت به مراکز فنی حرفه‌ای سطح استان ابلاغ شد تا از طریق اصناف و شرکت‌ها و نمایندگان فروش خودرو زمینه برگزاری این آموزش‌ها فراهم شود.

فرماندار سبزوار نیز در این دیدار گفت: 30 درصد تسهیلات ابلاغ شده به شهرستان در یک سال گذشته به سکونت گاه های غیر رسمی اختصاص یافت.

احمد برادران افزود: در این مدت همچنین برای ایجاد 320 طرح اشتغال زایی در سطح شهرستان 100 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق کار آفرینی امید اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اشتغال جوانان مهمترین دغدغه دولت است و در این جهت سال گذشته 210 میلیارد ریال اعتبار بین متقاضیان توزیع شد.

فرماندار سبزوار بیان کرد: وجود بیش از 35 هزار دانشجو در شهرستان زمینه مناسبی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم کرده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.