شیراز؛

به صدا در آمدن زنگ خطر کم تحرکی

زنگ خطر کم تحرکی، در یکی از مدرسه های ابتدایی شهرستان خرامه، به صدا درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی دانش رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه گفت: چاقی و اضافه وزن در کودکی، به عنوان مقدمه بیماری‌ های مختلفی، از جمله پوکی استخوان، کم خونی، قند خون و کوتاهی قد، در آینده انسان است.
وی افزود: چاقی و ناهنجاری‌ های اسکلتی و قامتی، موضوعی است که از سال ‌ها پیش، از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش، به عنوان خطری رو به گسترش، به دانش‌آموزان تاکید می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه، با تاکید بر ترویج ورزش همگانی ادامه داد: تکرار ضررهای ناشی از مصرف خوراکی‌ های چاق‌ کننده در رسانه ‌های پرمخاطب، بر ترویج فرهنگسازی و بررسی زوایای مختلف ارزیابی شاخص‌ های سلامت در افراد موثر است.
دانش، ترویج فعایت های بدنی را، از دوران کودکی پراهمیت دانست و اضافه کرد: کارشناسان بهداشت با همکاری مربیان مدارس، به آموزش و تمرین حرکات ورزشی در بین دانش آموزان می پردازند که از جمله فعالیت هایی است که برای رسیدن به جامعه ای سالم، باید در مدارس انجام شود.
یک کارشناس مرکز جامع سلامت هم گفت: سلامت هر فردی، تحت تاثیر عوامل گوناگونی، مانند ژنتیک، محیط‌ زیست، خدمات پزشکی و شیوه زندگی، قرار دارد.
سهیلا عباسی با اشاره به جایگاه مهم ورزش در سلامتی، افزود: کاهش فعالیت بدنی، می‌تواند سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد.  
وی ورزش را، برای کودکان، نوجوانان و جوانان، پر اهمیت دانست و ادامه داد: در سال ‌های اخیر، به برنامه‌ های ورزشی در محیط‌ های آموزشی، نگاه ویژه ای شده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار