قم؛

صنایع دستی قم نیازمند انجمن دائمی پویا و فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بابیان این که صنایع دستی قم نیازمند انجمن دائمی پویا و فعال است گفت:انجمن صنایع دستی در بُعد علمی و پژوهشی باید با مراکز دانشگاهی و دانشکده‌های هنر و صنایع دستی در ارتباط باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛عیسی رضایی در دیدار جمعی از هنرمندان برتر صنایع دستی قم گفت: صنایع دستی قم نیازمند انجمن دائمی فعال و پویا است که هم در بخش علمی - پژوهشی و تحقیقاتی و هم در بخش اطلاع رسانی و تبلیغات و هم در بخش تولید و اجرا فعالیت کند.

وی خطاب به هنرمندان صنایع دستی قم گفت: انجمن صنایع دستی قم در بُعد علمی - پژوهشی باید با مراکز دانشگاهی و دانشکده‌های هنر و صنایع دستی در ارتباط باشد و از اساتید فرهیخته و دانشجویان علاقمند کمال بهره و نهایت استفاده را ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم همچنین اشاره کرد: فراهم کردن زمینه اطلاع رسانی در داخل مرزها و خارج از مرزهای ایران، چه از طریق سایت، نرم افزارهای اندروید و چه بوسیله نگارش کتاب و مقاله، شرکت در نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین المللی، تدوین اطلس صنایع دستی استان از وظایف مهم انجمن صنایع دستی است که باید سریعتر به مرحله عمل درآید.

وی در پایان اشاره کرد که نقش اطلاع رسانی در صنایع دستی بسیار مهم است چرا که هم سبب ایجاد انگیزه و ترویج و توسعه صنایع دستی و موجب اشتغال زایی می‌شود و هم باعث فراهم کردن فروش و بازاریابی صنایع دستی، هنرهای سنتی و ظریف است.

رضایی اظهار داشت، مسابقه طراحی در صنایع دستی قم برای اولین بار و به منظور بسترسازی برای کشف و بروز استعدادها و توسعه و ارتقای سطح کیفی محصولات صنایع دستی متناسب با نیاز امروز جامعه، همچنین معرفی الگوهای موفق به تولیدکنندگان در دو بخش آزاد و لایتینگ (نور در تولیدات صنایع دستی) برگزار شد.

در پایان مراسم از برگزیدگان اولین دوره مسابقه طراحی در صنایع دستی قم تقدیر شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار