فرد حامی بمباران ایران، در فهرست وزرای خارجه ترامپ

وبسایت اسلیت در مطلبی به شایعات اخیر درمورد انتصاب «جان بولتون» به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت اسلیت در مطلبی درباره شایعه انتصاب احتمالی "جان بولتون" به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ نوشت: آنهایی که از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته حسابی سرخورده شدند، دستکم از این حیث که سیاست خارجی انزواطلبانه او جنگ غیرضروری دیگری را پیش پای آمریکا قرار نخواهد داد، خوشحال بودند. اما با تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره انتصاب یک نئوکان جنگ‌طلب به عنوان وزیر خارجه وی، عملاً آنها دیگر از این بابت نیز نمی‌توانند خوشحال باشند. 

وبسایت اسلیت در ادامه نوشت: جان بولتون با آن رفتار قلدرمآبانه خود ‌بدون تردید جنجالی‌ترین سفیر تاریخ آمریکا در سازمان ملل به شمار می‌رود؛ به طوریکه در پی مخالفت دموکرات‌ها و تعدادی از جمهوری‌خواهان سنا با انتصاب وی، جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، مجبور شد برای قرار گرفتن او در این پست به اختیارات فراقانونی خود متوسل شود. 

بنابراین، وزیر خارجه شدن فردی که هر کس در حین سخنرانی او سرش را به نشانه تایید تکان ندهد، مورد انتقاد شدید او قرار می‌گیرد و مدعی است سازمان ملل در زمان حضور او آنگونه که باید در راستای منافع آمریکا حرکت نکرد،‌ چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

در این مطلب آمده است: بولتون نه تنها مخالف سرسخت توافق هسته‌ای ایران است؛ بلکه در گذشته بارها خواستار استفاده از گزینه نظامی و به تعبیر خود او "بمباران ایران" برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور شده است. او همچنین بارها حمله هوایی پیشگیرانه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را قابل دفاع عنوان کرده است. علاوه بر این، بولتون بر خلاف ترامپ، خواستار تغییر نظام حاکم بر سوریه است و در دولت بوش از حامیان اصلی جنگ عراق بود.

این مواضع ثابت می‌کند سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل برای رئیس جمهوری که در دوران رقابت‌های انتخاباتی بارها از جنگ عراق انتقاد کرد و نشان داد در سیاست خارجی رویکردی انزواطلبانه را دنبال خواهد کرد،‌ گزینه معقول و مناسبی برای تصدی وزارت خارجه نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که بولتون پس از انتصاب با سوابقی که از او در دولت بوش وجود دارد، بتواند مواضع ترامپ را به کلی تغییر دهد. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار