سنندج؛

ذخایر و منابع طبیعی پشتوانه محکم اقتصاد کشور است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ذخایر و منابع طبیعی پشتوانه محکمی برای اقتصاد کشور است که باید شیوه بهره برداری از این منابع به مطلوب ترین شکل خود انجام گیرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوانازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی دیروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار کرد: خداوند انسان را برای رسیدن به تکامل خلق کرده است و اگر انسان بتواند از منبع عظیم دین و عقل استفاده کند می تواند جهانی را آباد کند.

وی گفت: با مراجعه به آیات و روایات قرآنی درمی یابیم که برای خلقت انسان دو نوع هدف را می توان تصور کرد یک نوع هدف متوسط و یک نوع هدف غایی و عالی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عبادت و بندگی خدا را هدف نخست زندگی انسان عنوان کرد و گفت: عبادت و بندگی خدا در همه پدیده های عالم ساری و جاری است و رسیدن به نور و مبدا هستی هدف غایی و عالی آفرینش انسان است.

وی گفت: پیامبر وظیفه دارد تا بشریت را به جایگاهی که شایسته او است دعوت کند و اگر بشر به دعوت پیامبر لبیک گفت و به دستورات اسلام عمل کرد به جایگاه والای انسانیت دست یافته است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: قرآن کریم منبع شناخت و درست زیستن است و در آیات متعددی از قرآن کریم الگوی درست بهره برداری از منابع طبیعی ارائه شده که با تدبر و مطالعه در این آیات می توان این الگو را استخراج کرد.

وی گفت: ذخایر و منابع طبیعی پشتوانه محکمی برای اقتصاد کشور می باشد که باید شیوه بهره برداری از این منابع به مطلوبترین شکل خود انجام گیرد.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان تصریح کرد: اقدامات بدون مطالعه و برنامه ريزي، مصرف و بهره برداري هاي نادرست از منابع تأثيرات نامطلوب و خطرناکي را بر جا خواهد گذاشت.

وی به ابعاد معنوی و مادی وجود بشر اشاره کرد و گفت: بعد انسانی شخصیت آدمی دارای یک سری ویژگی هایی است که هدف تربیت و تزکیه انسان است و نوع نگاه و رفتار انسانها با هم فرق می کند زیرا همه در معرض تربیت پذیری یکسانی قرار نمی گیرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: بعد معنوی وجود آدمی بر عکس جنبه مادی شخصیت بشر که نگاه منفعت طلبانه دارد، با گذشت، ایثار و مفاهیم والای اخلاقی همراه است و عدالتخواهی و خیرخواهی انسان از بعد معنوی شخصیتی او سرچشمه می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت صحیح دینی عدالت را بهربرداری از منابع طبیعی به همراه دارد، گفت: در بهره برداری از منابع باید رعایت انصاف و عدالت را داشته باشیم تا به طبیعت آسیبی وارد نشود و سهم آینده گان هم محفوظ بماند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: منبع گرفتاری های بشر عدم استفاده و درک صحیح از عقل است و عدم استفاده از اندیشه و فکر درست باعث شده تا بعضی ها بتوانند با استفاده از قدرت علم دست به جنایات متعددی بزنند که استفاده از سلاح های میکروبی و شیمیایی در جنگ ها نمونه این جنایات است.

وی با اشاره به اینکه انسان هایی که دارای حکمت هستند از عقل عملی استفاده درستی انجام می دهند، تصریح کرد: استفاده درست از عقل ، باب تدبیر و تصمیم گیری درست را می گشاید و استفاده از تدبیر و عقل بسیاری از مشکلات و گرفتاریهای بشر را حل می کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران به جهان بشریت،گفت: جمهوری اسلامی ایران با به خاک مالیدن پوزه ابرقدرتها و صهیونیست ها بزرگ ترین خدمات را به جهان بشریت عرضه داشته و به کشورهای ضعیف و فقیر کمک میکند.

وی با اشاره به جهاد اکبر و اصغر،گفت: جهاد اکبر و جهاد اصغر وظیفه انسان است و جهاد کبیر که از این دو نوع جهاد بالاتر است در برابر قدرتها و استکبار است که در مقابل آنها بایستیم و به آنها وابسته نشویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.