آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت/ پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته طبق زمان‌بندی اعلام شده

رویدادهای مهم این هفته در آموزش و پرورش را در مطلب زیر دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته طبق زمان بندی اعلام شده، بررسی چگونگی برگزاری امتحانات در پایه دهم و ساماندهی کامل سیستم گرمایشی مدارس تهران، رشد چهار برابری ارسال آثار به جشنواره زیست فناوری، نیاز به اعتبار سه و نیم میلیاردی برای ساماندهی فضاهای آموزشی و سهم عمده دانش‌آموزان کم توان ذهنی در مدارس استثنایی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته به شمار می رود.

**پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته طبق زمان بندی اعلام شده
منصور مجاوری مدیر کل دفتر برنامه وبودجه وتامین منابع پیرامون وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته و زمان پرداخت آن اظهار داشت: روند اجرایی که در بحث کارگروه تشکیل شده این کار صورت گرفته با سرعت در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند درنظر گرفته شده براساس برنامه زمانی تعیین شده پیش رفته و مشکلی  وجود نداشته است، ادامه داد: با توجه به سیرقابل قبول اجرای روند اداری پرداخت معوقات، شواهد حاکی از آن است که این امر تا پانزدهم آذرماه برای فرهنگیان بازنشسته محقق شود و به این ترتیب بخشی از معوقات پرداخت می شود.

**بررسی چگونگی برگزاری امتحانات در پایه دهم
احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص روند نهایی شدن امتحانات در پایه دهم عنوان کرد: در این باره جلسات کارشناسی در حال برگزاری است و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم بررسی‌های کارشناسی به گونه‌ای پیش رود که وضعیت نهایی شدن امتحانات پایه دهم تا پیش از پایان سال تحصیلی جاری اعلام شود.

**سهم عمده دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی در مدارس استثنایی
محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره نتایج سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان عنوان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته 5 هزار و 518 نفر به مدارس استثنایی ورود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: از میان این تعداد دانش‌آموز 224 نفر نابینا، 288 دانش‌آموز ناشنوا، 150 دانش‌آموز دچار نقص جسمی حرکتی، 323 دانش‌آموز در حوزه رفتارهای هیجانی و طیف اوتیسم و 4 هزار و 533 دانش ‌آموز کم توان ذهنی بودند

**نیاز به اعتبار 3 و نیم میلیاردی برای ساماندهی فضاهای آموزشی
داریوش ورناصری رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران در خصوص وضعیت ساماندهی مدارس و تامین اعتبار موردنیاز اظهار داشت: برای این امر به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 وی با بیان اینکه در بسیاری از این فضاها، دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند، گفت: امکان ساماندهی تمامی این فضاها به طور همزمان وجود ندارد و باید مرحله به مرحله پیش رویم.

**رشد 4 برابری ارسال آثار به جشنواره زیست فناوری
علی زرافشان معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری با اشاره به اینکه از 15 سال گذشته مباحث زیست فناوری به کتاب های دانش آموزان ورود پیدا کرده، گفت: در طول این سال ها مسیرهای مختلفی را طی کرده و به حوزه زیست فناوری تنوع مختلفی داده شده است.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته ما شاهد اثربخشی زیست فناوری بوده ایم به طوری که طی این سال ها آثار ارسال شده به جشنواره زیست فناوری از هزار به چهار هزار رشد داشته است و در این بخش همکاری آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار