معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی:

پرداخت نزدیک به 5 هزار میلیارد بدهی دولت به پیمانکاران در آذربایجان غربی

در دولت یازدهم بیش از 4هزار و 800 میلیارد ریال از بدهی دولت به پیمانکاران درآذربایجان غربی پرداخت شده است/ دولت پرداخت مطالبات پیمانکاران را بطور جدی دردستورکارقرار داده است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی دربازدید از پروژه های نیمه تمام پروژه های شهرستان شاهین دژ با بیان این مطلب گفت:پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و سرعت دهی به اجرای پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت یازدهم بوده است که بر همین اساس با آغاز بکار دولت از مجموع 7000 میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران در پروژه های عمرانی استان تا کنون بیش از 4800 میلیارد ریال پرداخت شده است .

تقی کهوریان افزود:براساس اصلاحیه قانون بودجه که در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسید، پرداخت مطالبات پیمانکاران و بانکها در دستور کار دولت قرار گرفته است و با تمهیداتی پیش بینی شده این میزان بدهی در استان به 2هزار و 200 میلیارد ریال کاهش یافته است.

معاون امور عمرانی استاندار بااشاره به روند اجرای پروژه های عمرانی پس از سفر ریاست محترم جمهوری به استان نیز گفت:در بررسی روند اجرای پروژه ها پس از سفرریاست جمهوری درمقایسه با زمان پیش ازآن پیشرفت پروژه ها بسیار محسوس بوده و این نشان از تحرک جدی در مجموعه عمرانی استان و امیدواری پیمانکاران و مردم به بهبود اوضاع اجرایی و عمرانی است.

وی بر تدوام بازدیده های فنی از پروژه های عمرانی در دست ساخت استان تاکید کرد و اظهارداشت:کمیته های نظارت و فنی شورای فنی استان در بازدید های دوره ای از پروژه ها تمامی مسائل و مشکلات طرح ها را شناسایی می کنند و در جلسات ماهیانه شواری فنی برای تسریع در اجرا و رفع موانع ساخت پروژه ها تصمیم گیری و تدابیر لازم اتخاذ می شود.

معاون امورعمرانی استاندار با اشاره به تشکیل کمیته های فنی ارزیابی پروژه ها در شهرستانهای استان نیز گفت:با تقویت بدنه کارشناسی این کمیته ها از کارشناسان خبره دستگاههای اجرایی و کارشناسان فنی سازمان نظام مهندسی دعوت خواهد شد و گزارشات ماهیانه از روند پیشرفت پروژه ها را به شورای فنی استان ارسال خواهد کرد.

تقی کهوریان ادامه داد:مشکلات و نواقصات پروژه ها باید در بموقع شناسایی و برطرف شوند بطوری که در زمان بهره برداری پروژه ها بدون نقص و ایراد باشند.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین به برنامه بازدید های مستمر مدیران ارشد استانی از طرح ها و پروژه ها گفت:این برنامه بازدید ها تا دهه فجر امسال در تمام شهرستان ها به اجرا می رسد و پس از آن بطور مستمر روند پیشرفت پروژه ها در سطح شورای فنی استان مراقبت و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.