پوتین: امیدواریم همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه شکل بگیرد

رئیس جمهور روسیه از آمادگی این کشور برای مشارکت در حل مسائل بین المللی و منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ولادیمیر پوتین" –رئیس جمهور روسیه- در پیام سالانه خود به انجمن فدرالی روسیه ابراز امیدواری کرد که همکاری با واشینگتن در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه، شکل بگیرد.

"ولادیمیر پوتین" گفت: "امیدواریم تلاش هایمان با تلاش های آمریکا در زمینه مبارزه با خطری واقعی و غیر خیالی یعنی خطر تروریسم بین المللی، تجمیع شود."

وی خاطر نشان کرد که نظامیان روسیه اکنون برای تحقق این هدف در حال تلاشند و نیروهای روس، خسارت های ملموسی را بر تروریست ها تحمیل کرده اند.

پوتین با اشاره به عملیات نظامی روسیه در سوریه گفت: "ارتش و ناوگان دریایی روسیه، به وضوح قدرت و کارآمدی خود در خارج از مرزها را ثابت کرده اند و روسیه به مبارزه با تروریسم در خاک خود نیز ادامه می دهد."

رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر آمادگی این کشور در زمینه همکاری با دولت آمریکا تأکید کرد و عادی سازی روابط دوجانبه و گسترش آن براساس منافع دوطرف را امری ضروری خواند.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد که همکاری میان روسیه و آمریکا در حل مسائل جهانی و منطقه ای به نفع تمام دنیاست و این دو کشور مسئولیت مشترکی برای تضمین امنیت و ثبات جهان دارند.

وی در همین حین هشدار داد که تلاش ها برای اخلال در همکاری استراتژیک بسیار خطرناک است و ممکن است به فاجعه ای جهانی بیانجامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار