کاخ سفید موضع روسیه در مورد آتش بس سوریه را مثبت خواند

سخنگوی کاخ سفید اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در مورد آتش بس سوریه را مثبت خواند اما گفت کشورش منتظر تحقق این اظهارات است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز پنجشنبه در واکنش به سخنان معاون وزیر خارجه روسیه که گفته است کشورش به توافق با آمریکا بر سر آتش بس انساندوستانه در سوریه نزدیک شده است ، گفت که واشینگتن همواره تلاش دارد که ضمن شنیدن دقیق اظهارات روس ها اعمال و رویکردهای آن ها را موشکافانه زیر نظرداشته باشد.

ارنست در ادامه گفت گرچه اظهارات معاون لاورف از احتمال نتایج عملی مثبت حکایت می کند اما واشنگتن ترجیحا منتظر دیدن تحقق عملی این اظهارات خواهد ماند.

سخنگوی اوباما در ادامه مدعی شد که جان کری وزیر خارجه آمریکا در ماه های اخیر بطور مستمر و خستگی ناپذیر در تلاش بوده است تا از طریق گفت و گو با سوریه و سایر کشور های منطقه زمینه ای را برای کاهش درگیری ها و فراهم آوردن امکان کمک رسانی به مردم حلب فراهم کند و اگر چنین توافقی صورت بگیرد بخش عمده این توافق مدیون تلاش های وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که این تلاش های سیاسی و گفت و گو ها تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت که آمریکا همیشه بر این باور بوده است که هیچ راه حلی جز از طریق گفت و گو های سیاسی برای بحران سوریه قابل تصور نیست و گرچه کشورش در حال حاظر از نیروهای خود برای مقابله با داعش و بیرون راندن این تشکیلات از سرزمین های تحت کنترل آن استفاده می کند اما کشورش معتقد است در رابطه با شرایطی که به بروز این بحران 5 ساله منتهی شده تنها مذاکره و گفت و گو می تواند به نتایج مثبتی منجر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار