چاووش اوغلو: ترور سفیر روسیه تغییری در برنامه اجلاس سه جانبه ایجاد نمی‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ترور سفیر روسیه در آنکارا تغییری در برنامه برگزاری اجلاس این کشور با روسیه و ایران بر سر حلب بوجود نخواهد آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "مولود چاووش اوغلو "، وزیر امور خارجه ترکیه، در پی دریافت خبر ترور سفیر روسیه در آنکارا اعلام کرد: نشست‌های سه جانبه وزرای امور خارجه و دفاع روسیه، ترکیه و ایران درمورد آخرین وضع سوریه و حلب با وجود ترور سفیر روسیه در آنکارا همچنان به قوت خود باقی است.

چاووش اوغلو هنگام پرواز به سمت مسکو خبر ترور سفیر روسیه در ترکیه را دریافت کرد. وی با تقبیح این عمل تروریستی افزود: این مساله موجب لغو برنامه ما نخواهد شد.

وزارت امورخارجه روسیه نیز دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت ترور سفیر کشورش در ترکیه، اعلام کرد این اقدام تروریستی اثری بر نشست‌های سه جانبه وزرای امور خارجه و دفاع سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در مسکو نخواهد داشت.

نشست های سه جانبه وزرای امور خارجه و دفاع ایران، ترکیه و روسیه قرار است از امروز - سه شنبه - در مسکو برگزار شود.

در این نشست‌های سه جانبه که با ابتکار و ایده ایران برگزار می‌شود، در خصوص بحران سوریه و رسیدگی به مسائل انسانی در این کشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

سفیر روسیه در ترکیه روز گذشته هنگام بازدید از یک نمایشگاه عکس در آنکارا، بر اثر تیراندازی "مولود آلتین تاش" یکی از نیروهای پلیس این شهر، کشته شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار