کرمان؛

لزوم تعيين تكليف فروشگاه‌های زنجيره‌ای و اصلاح قانون نظام صنفی

در جلسه مشترك رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و رئيس اتاق اصناف كشور، لزوم تعيين تكليف فروشگاه‌های زنجيره‌ای مورد تاكيد قرار گرفت.

لزوم تعيين تكليف فروشگاه‌های زنجيره‌ای و اصلاح قانون نظام صنفي
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در جلسه مشترك پورابراهيمي رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و مهندس فاضلی رئيس اتاق اصناف كشور، لزوم تعيين تكليف فروشگاه‌هاي بزرگ زنجيره‌اي و اصلاح قانون نظام صنفي مورد تاكيد قرار گرفت.

به دنبال بالا گرفتن نارضايتي اصناف كرمان از حضور چند فروشگاه زنجيره‌اي در استان كرمان و لزوم حمايت از اصناف استان و شهر كرمان،  محمدرضا پورابراهيمي در ديدار با فاضلي رئيس اتاق اصناف ايران ضمن اشاره به مشكل ايجاد شده و نارضايتي اصناف از اين مهم، نظام‌مند شدن اين فروشگاه‌ها را خواستار شد.

پورابراهيمي با اشاره لزوم اصلاح ساختار توزيع كالا در سطح خرده‌فروشي و عمده‌فروشي و نيز امكان كنترل و نظارت بيشتر بر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي جديدالاحداث در كرمان افزود: هم‌اكنون وضعيت اصناف كرمان به‌لحاظ اقتصادي و كسب درآمد مناسب نمي‌باشد كه با ورود بدون‌مطالعه چنين فروشگاه‌هايي وضعيت بسيار نابسامان خواهد شد.

در اين جلسه همچنين  رئيس اتاق اصناف ايران ضمن تاييد مشكلات ايجاد شده در خصوص ورود فروشگاه‌هاي جديد زنجيره‌اي به زنجيره اصناف خاطرنشان كرد: به دليل مشكلات ايجاد شده، اين فروشگاه‌هاي در آينده‌ نزديك بايستي با مجوز مسئولين اصناف استان وارد فعاليت‌هاي صنفي شده و در اين زمينه به اتاق اصناف كرمان نيز جهت برخورد با اين قبيل فروشگاه‌هاي اختيارات كامل را ارائه خواهيم كرد.

در ادامه جلسه مهندس فاضلي مباحث مربوط به لزوم اصلاح بندهايي از قانون نظام صنفي كشور را مطرح خواهيم كرد كه در اين خصوص رئيس كميسيون اقتصادي مجلس بيان داشت: گزارش مربوط به پيشنهادات اصلاحي و يا تكميلي قانون مذكور توسط اتاق اصناف كشور تهيه تا در اولين جلسه مشترك با كميسيون اقتصادي مورد بررسي و پس از جمع‌بندي به عنوان طرح اصلاحي از مواد قانون نظام صنفي كشور در دستور كار قرار گيرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار