در صحن علنی مطرح شد؛

انتقاد قاضی‌پور از بی‌توجهی یک نماینده به زحمات کمیسیون تلفیق/چرا برنامه ششم را «شلم شوربا» می‌خوانند؟


نماینده مردم ارومیه نسبت به بی‌توجهی یک نماینده به زحمات اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم، انتقاد کرد.

انتقاد قاضی‌پور از بی‌توجهی یک نماینده به زحمات کمیسیون تلفیق/چرا برنامه ششم را «شلم شوربا» می‌خوانند؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه طی تذکری با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مستحضر هستید که اعضای کمیسیون تلفیق چند ماه است که بر روی لایحه برنامه ششم فعالیت می‌کنند و در راستای این موضوع حتی وقتی نداشتند تا به حوزه های انتخابیه خود سر بزنند.

وی افزود: همچنین رئیس محترم این کمیسیون چندین روز برای بررسی این لایحه در مجلس ماندند شب را تا به صبح سپری کردند که البته ما هم در کنار ایشان بودیم.

قاضی پور با بیان اینکه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم را به کمک دولت و سایر ارگان‌ها تدوین کرد، گفت: متاسفانه همکار عزیز ما رویکرد سیاسی دارد و به فکر مشکلات حاد مردم نیست و کمیسیون تلفیق را زیر سوال می‌برد، آقای رئیس شما اصلا طبق قانون قسم خوردید که از شان و منزلت مجلس دفاع کنید.

این نماینده مجلس مجددا با بیان اینکه رئیس کمیسیون تلفیق سه ‌شب به خاطر بررسی لایحه ششم در مجلس خوابید و به خانه‌اش نرفت اظهار داشت: به جای اینکه همکارمان و شما از ما تشکر کنید  همکار ما لایحه برنامه ششم را به «شوربا» تشبیه می‌کند. 

وی ادامه داد: آقای لاریجانی باید بگویم کسانی که به لایحه برنامه ششم می‌گویند «شلم شوربا»، شوربا خودشان خوردند ما نون زحمت کشی و حلال خوردیم.

لاریجانی در واکنش به تذکر قاضی‌پور گفت: ما از ابتدا از کمیسیون تلفیق برای تدوین برنامه تشکر کرده‌ایم خواهش ما این است که دوستان در صحن چیزی نگویند که احتیاج به اصل 79 آیین‌نامه شود.

گفتنی است مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران پیش از نطق قاضی‌پور در صحن لایحه برنامه ششم را به نقل از غلامرضا تاجگردون، شلم شوربا دانسته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار