انتقاد سفیر تل آویو در واشنگتن از نقش آمریکا در تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی

سفیر تل‌آویو در مصاحبه با خبرنگار ان‌پی‌آر از نقش آمریکا در تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم‌صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، رون درمر –سفیر تل‌آویو در واشنگتن- در مصاحبه با خبرنگار این شبکه رادیویی اعلام کرد رژیم صهیونیستی مدارکی دارد که نشان می‌دهد دولت باراک اوباما –رئیس‌جمهور آمریکا- طرح تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی شورای امنیت را ارائه داده است. رژیم‌صهیونیستی از رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه که شهرک‌سازی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند، به شدت خشمگین است.

خبرنگار ان‌پی‌آر در این خصوص به درمر گفت: "«سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود به تمام مواردی که دولت آمریکا به حمایت از رژیم‌صهیونیستی در این سازمان پرداخته اشاره کرد؛ اما گفت آمریکا در سال 2011 به قطعنامه‌ای رأی داد که به طور انحصاری بر شهرک‌سازی‌های رژیم‌صهیونیستی تمرکز داشت. با این حال، از آن زمان تاکنون فعالیت‌های این رژیم برای ساخت شهرک‌های جدید افزایش یافته و هیچ پیشرفتی برای تشکیل دو دولت مجزا صورت نگرفته است."

درمر در پاسخ به سخنان این خبرنگار ادعا کرد: «آمریکا به فلسطین همان چیزی را که می‌خواهد داده‌است. هدف آنها گریز از مذاکرات است زیرا در مذاکرات، طرفین وادار می‌شوند با خواسته‌های یکدیگر کنار بیایند؛ اما آنها می‌خواهند این درگیری و تنش را بین‌المللی کنند تا فشار بیشتری بر اسرائیل وارد شود و مجبور شود اقدامات یک جانبه‌ای را انجام دهد».

درمر در ادامه به توافق هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: «اگر رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم بگیرد توافقی را با ایران امضا کند این موضوع به اسرائیل نیز مربوط می‌شود. وی مدعی شد توافق هسته‌ای در نهایت این امکان را به ایران می‌دهد که به سلاح هسته‌ای دست یابد و پولی که از رفع تحریم‌های بین‌المللی به دست می‌آورد را در مبارزه علیه اسرائیل استفاده کند."

با اینکه آمریکا نقش داشتن در تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی را رد کرده است؛ درمر از خبرنگار ان‌پی‌آر خواست پس از افشای مدارک ادعا شده، وی را بار دیگر برای بحث درمورد آن به این برنامه دعوت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار