تام کاتن: مشکل ما به رسمیت شناخته نشدن حق «موجودیت» اسرائیل است

سناتور آمریکایی گفت مشکل آمریکا، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی نیست بلکه به رسمیت نشناختن حق موجودیت این رژیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور تام کاتن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: مشکل ما شهرک‌سازی در حومه بیت‌المقدس (قدس اشغالی) نیست، بلکه مشکل ما به رسمیت شناخته نشدن حق موجودیت اسرائیل است. 

وی در پاسخ به پرسشی که واکنشش به اقدام دولت اوباما درباره تصویب قطعنامه ضدصهیونیستی چیست، گفت: به نظرم اقدام هفته گذشته موضوع مهمی در هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما محسوب می‌شود. او از رای دادن در شورای امنیت سازمان ملل خودداری کرد. او در هشت سال گذشته از هرگونه اقدام راهبرانه در جهان عاجز بوده است و نتوانسته است که جهان را هدایت کند. او با همپیمانان خود در سرزمین مقدس بسیار خشن‌تر رفتار کرده است. 

این سناتور آمریکایی گفت: ساخت شهرک‌های جدید اسرائیلی در حومه بیت‌المقدس (قدس اشغالی) مشکل ما در سرزمین مقدس محسوب نمی‌شود، بلکه اینکه فلسطینی‌ها حق موجودیت اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی رسمیت نمی‌شناسند، مشکل ما محسوب می‌شود. تا زمانی که شرایط اینگونه باشد ما شاهد هیچ توافق صلحی بین دو طرف نخواهیم بود. 

کاتن در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت ضداسرائیل با هدایت و هماهنگی آمریکا صورت پذیرفته است، گفت: عقل سلیم به خوبی می‌تواند این موضوع را درک کند که نحوه کارکرد شورای امنیت سازمان ملل چگونه است. سنگال و مالزی دو کشوری که از این قطعنامه حمایت کرده بودند اگر باراک اوباما، جان کری و سامانتا پاور ماه‌ها درباره این قطعنامه صحبت نمی‌کردند هرگز از قدرت خود استفاده نمی‌کردند و آنگاه محیطی در درون شورای امنیت سازمان ملل ایجاد نمی‌شد تا اجازه تصویب قطعنامه‌ای یکجانبه‌گرایانه را ضداسرائیل بدهد. هیچ کشوری این قطعنامه را پیشنهاد نمی‌داد. این اقدام تنها با هماهنگی و همکاری آمریکا صورت پذیرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار