مشهد؛

آغاز طرح مطالعاتی و اکتشافی معادن گناباد

طرح مطالعاتی و اکتشافی معادن گناباد و بجستان بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: گفت: تهیه و اجرای طرح‌های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالورژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرح‌های اکتشافی با تکیه‌بر دانش بومی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین و فنّاوری‌های پیشرفته اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حمید بنایی افزود: معادن گناباد نیز به اذعان بسیاری از کارشناسان دارای فلزات گران‌بها است ولی طرح مطالعاتی در این خصوص در شهرستان موجود نیست که بتوان بر اساس آن سرمایه‌گذاری و در راستای توجه به تولید داخلی گام برداشت.

وی بابیان اینکه برای اخذ مجوز اجرای طرح مطالعاتی و اکتشافی معادن گناباد و بجستان پیگیری‌های فراوانی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور انجام‌شده است، افزود: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی فولاد مجری طرح مطالعاتی و اکتشافی معادن گناباد در عمق ۵۰۰ تا یک کیلومتر و در سطح مدنظر کارشناسان این شرکت شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس به اجرای اقدامات اولیه طرح مطالعاتی و اکتشافی معادن گناباد و بجستان از سوی شرکت ملی فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت ملی فولاد دستورات لازم را به سازمان نقشه‌برداری و زمین‌شناسی خراسان رضوی اعلام و با تأمین اعتبار انجام‌شده از سوی این شرکت به میزان ۲۰ میلیارد ریال، طرح مطالعاتی و اکتشافی معادن گناباد و بجستان آغاز و در مدت ۱۷ ماه توسط سازمان نقشه‌برداری و زمین‌شناسی استان انجام می‌شود.

بنایی افزود: پس از اتمام این طرح و مشخص شدن ظرفیت‌های معادن گناباد و بجستان باید به سمت‌وسوی سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در حوزه معادن حرکت کنیم چراکه یکی از ظرفیت‌های مغفول واقع‌شده در گناباد و بجستان معادن بوده و اگر به این مقوله توجه ویژه‌ای شود بدون شک سبب اشتغال جوانان می‌شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.