امام خمینی (ره) به آیت الله هاشمی اعتماد داشت

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: امام خمینی (ره) بیش از هر کسی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را دوست داشته و به وی اعتماد و تکیه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا دیشب در مراسم ترحیم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حسینیه چهل تن کاشان افزود: یک بار نشنیدیم که امام (ره) انتقادی از وی داشته باشد ولی حیف که ما قدر ایشان را ندانستیم. 

وی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دنیا یک منزلت و جایگاه ویژه داشت و نزد سیاستمداران جهان از احترام خاصی برخوردار بود و علت آن این بود که ایشان واقعیت جهان را درک می کرد و از آتش افروزی بیزار بود. 

وی گفت: از گذشته تا سالیان اخیر کسی از گرایش سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی باخبر نبود چون وی با همه گرایش ها روابط دوستانه ای داشت. 

منتجب نیا با انتقاد از آن چه که توهین و اتهام در سال های آخر عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده وی بیان کرد، گفت: وی در برابر این همه هجمه صبر می کرد چون می خواست نظام پابرجا باشد. 

وی تصریح کرد: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه ما پیام دارد و این همه حضور پرشور مردم که به اذعان آمارها بین 3 تا 4 میلیون نفر بود پس از تشییع امام راحل نیز بی نظیر بود. 

وی با بیان این که نمی توان با پول و زور رابطه قلبی به دست آورد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دل ها را تسخیر کرده بود که این ناشی از مردم داری، صبر و متانت ایشان بود. 

به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم ترحیمی شامگاه پنجشنبه در حسینیه چهل تن کاشان برگزار شد.
آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه (19دیماه) در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.