اصفهان؛

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی با حضور اقشار مختلف مردم در اصفهان

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم انقلابی اصفهان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این مراسم که قرار بود حجت الاسلام و المسلمین انصاری سخنرانی کند به دلیل تاخیر در پرواز به اصفهان نرسید و پس از مداحی ذاکران اهل بیت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی به ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت .
حجت الاسلام و المسلمین میردامادی افزود : اسلام یک امانت الهی است که خداوند در قرآن می فرماید ما امانت خود را به آسمان‌ها، زمین و کوه‌ها ارائه دادیم و این امانت آن‌قدر سنگین بود که آسمان‌ها و زمین هم نمی‌توانستند زیر بار این مسؤولیت بروند و این انسان بود که این سختی ها را پذیرفت .
وی با اشاره به اینکه هنوز بعضی ها سیاست را از دین جدا می دانند افزود: خداوند می فرماید شما سیاست مدار ترین ارکان حکومت هستید و قیام موسی و قیام پیامبر اکرم (ٌص) سیاست همراه با دیانت بود.
میردامادی خاطرنشان کرد:  در کنار این امام بزرگ، یاورانی هم مانند مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودند که انقلاب به بار نشست. حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردی شکست‌ناپذیر بود که 4/5 سال در زندان شاه زیر فشار مقاومت کرد و توانست انقلاب عظیم را در کنار امام راحل به ثمر برساند. انسانی که بعد از انقلاب پست‌های حساس مملکتی را با تمام توان اداره کرد و دو دوره هم رییس جمهور بود و در مجلس همچون پهلوانی به مشکلات کشور رسیدگی می‌کرد.

وی افزود: بعد از فرار بنی‌صدر امام مسؤولیت کل قوا را به هاشمی رفسنجانی سپرد و ایشان به خوبی از پس این مسؤولیت برآمد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: زمانی که میلیون‌ها جوان مستعد مجبور بودند که ترک تحصیل کنند و یا برای ادامه تحصیل هزینه‌های زیادی را برای رفتن به خارج متقبل شوند، آیت‌الله رفسنجانی دانشگاهی را تأسیس کردند که امام(ره) با تمام توان از طرح ایشان حمایت کرد. امام راحل برای کمک به دانشگاه تازه تأسیس آزاد، یک‌میلیون تومان به پول آن روز کمک کردند که خوشبختانه امروز این چراغ فروزان و یادگار با برکت هاشمی رفسنجانی جوانان را به مدارج بالای علمی می‌رساند.

میردامادی گفت: کسی که چند بار دشمن می‌خواست او را ترور کند، هاشمی رفسنجانی بود. در قضیه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، چند دقیقه قبل از انفجار ایشان به عیادت مقام معظم رهبری در بیمارستان رفتند و از انفجار به لطف خدا جان سالم به در بردند.
 
وی اضافه کرد: آیت‌الله رفسنجانی با فکر ابتکاری‌اش حرکتی را در حوزه قبل از انقلاب آغاز کرد و اولین نشریه را در قم منتشر کردند که نامش مکتب تشیع بود. حتی ایشان برای تأمین هزینه چاپ نشریه پول کافی نداشتند و از طرق دیگر هزینه‌ها را تأمین کردند.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اعتقاد دارم پیام رهبر انقلاب بهترین وصف را درباره ایشان کرد و همه ما باید بدانیم که زندگی امتحانی بیش نیست.

میردامادی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آن قهرمان شجاع از دنیا رفت. امام راحل هم رفت. پس همه ما باید بدانیم که یکی پس از دیگری خواهیم رفت اما آنچه برای ما می‌ماند خدمت به مردم است و خداوند می‌خواهد ما را در دنیا امتحان کند، بنابراین مبادا جناح‌بندی‌ها سبب شود که از خدمت به مردم غافل شویم.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی هم‌اکنون مردم را رنج می‌دهد، اما عشق به اسلام سبب شده مردم خم به ابرو نیاورند و اگر آمریکا غلطی هم بکند، همین مردم کاخ سفید را با خاک یکسان می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: آمریکا اگر می‌خواست به ایران حمله کند همان 30 سال پیش حمله می‌کرد، اما قدرت مردم و نظام سبب شکست آمریکا شده است پس این مردم شایسته خدمت هستند و مسئولان نباید لحظه‌ای در خدمت به مردم درنگ کنند. این مردم در تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی ثابت کردند که چقدر انقلاب و نظام را دوست دارند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.