تبریز؛

اضافه شدن 100 تخت روان‌پزشکی به تخت‌های آذربایجان‌شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اضافه شدن 100 تخت روانپزشکی به ظرفیت تخت‌های این رشته در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی‌زادیه بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش روانپزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان بناب گفت:برای این منظور 70 تخت به ظرفیت بیمارستان رازی تبریز اضافه شده و 30 تخت روانپزشکی نیز در بیمارستان های بناب، اسکو و بستان آباد به بیماران ارائه خدمات خواهند کرد.
تقی‌زادیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 هزار و 500 تخت روانپزشکی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماری‌های روانی معادل تخت‌های موجود با کمبود تخت روانپزشکی در کشور مواجه هستیم که یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفع این مشکل است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بستری شدن بیماران روحی در بیمارستان‌های تخصصی باعث افزایش بار روانی بیماران می شود با افتتاح بخش‌های تخصصی روانپزشکی در بیمارستان‌های استان باعث کاهش مشکلات اجتماعی این بیماران خواهیم شد.
تقی زادیه در ادامه سخنان خود با اشاره به تجهیز بخش اورژانس بیمارستان‌های بناب گفت: اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) باید نسبت به کاهش درصد اعزام بیماران به مرکز استان مگر در مواقع ضروری و جراحی مغز و اعصاب اقدام کند.
فرماندار بناب نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مجموعه کاملی از خدمات درمانی در اختیار مردم بناب قرار گرفته است، خواستار رفع نواقصات جزیی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان شد.
فرج اللهی اضافه کرد: با عنایت به اینکه بناب در مرکز چندین شهرستان واقع شده است اورژانس‌های بیمارستانی بناب از بیشترین حجم مراجعان در مقایسه با شهرهای همجوار برخوردار است.
وی اذعان کرد: در برخی اوقات نیز امکانات موجود در اورژانس‌ها جوابگوی مراجعان نیست.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار