کمک 500 میلیون دلاری دولت اوباما برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از اختصاص اعتبار نیم میلیارد دلاری به "صندوق آب و هوای پاک" خبر داد.

کمک 500 میلیون دلاری دولت اوباما برای مقابله با تغییرات آب و هوابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ در حالی که تنها دو روز به مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا باقی مانده است، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا از پرداخت اعتبار نیم میلیارد دلاری به "صندوق آب و هوای پاک" خبر داد.

دولت اوباما اعلام کرد با پرداخت اعتبار 500 میلیون دلاری، مجموع پرداختهای آمریکا به این صندوق به یک میلیارد دلار می رسد.

باراک اوباما در سال 2014 با اختصاص اعتبار 3 میلیارد دلاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و اثرات مخرب آن در کشورهای فقیر موافقت کرد ولی طی دو سال گذشته تنها یک میلیارد دلار از رقم ذکر شده پرداخت شده است.

اوباما در حالی چنین مبلغی را برای مقابله با تغییرات آب و هوا پرداخت کرد که دونالد ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی در جهان را یک "فریب" خوانده و تهدید کرده است از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب در محافل مختلف اعلام کرده است تغییرات آب وهوایی مسئله‌ای نیست که به سرعت رخ دهد و اعمال قوانینی برای حفاظت از محیط زیست از نیرنگ های کشورهایی همچون چین و مکزیک است تا باعث از بین رفتن فرصتهای شغلی در آمریکا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار