اراک؛

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی

اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی با مشارکت 85 بازرس بهداشت محیط در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی در آیین افتتاحیه طرح بسیج سلامت نوروزی که در مرکز بهداشت اراک برگزار شد،گفت: این طرح از اول اسفندماه تا نیمه فروردین ماه سال آتی با مشارکت 85 بازرس بهداشت محیط، 10 نیروی آزمایشگاهی، 20 نیروی پشتیبان و هفت نیروی ستادی در واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برگزار می شود.
دکتر اسماعیلی گفت: نظارت بر مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، شیرینی و آجیل فروشی ها، مراکز بین راهی، فست فودها، همچنین اماکن عمومی شامل هتل ها، مهمانسرا ها، پایانه های مسافربری، پارک ها، مدارس و محل های اسکان مسافران نوروزی از مهمترین محورهای اجرای این طرح ملی است که در نقاط شهری و روستایی طی 45 روز دنبال می شود.
وی افزود: این برنامه با هدف ارتقاء سلامت جامعه و مسافران، ایمنی آب و مواد غذایی در بخش تولید و عرضه به انجام می رسد.
اسماعیلی گفت : برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی های مستمر، تشدید نظارت های بهداشتی با مشارکت دستگاه های مرتبط و در اماکن عمومی انجام می شود و در صورت مشاهده تخلف ابتدا اخطار و در صورت اهمال و اصلاح نشدن موارد ، ئاحد مهروموم می شود.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی افزود : این طرح با آغاز نمایش ستادی توانمندی های نظارتی در اراک همراه است و معدوم سازی اقلام غذایی که در یک ماه گذشته ضبط شده، بیش از 600 سری قلیان از برنامه های آن است.
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.