امشب در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

برخی نمی توانند درک کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران در بین مردم منطقه محبوبیت دارد

جلالی گفت: ایران سردمدار گفتمان مقاومت در منطقه است و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از وحدت امت اسلامی دفاع می کنیم اما برخی نمی توانند درک کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران در بین مردم منطقه محبوبیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، « اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین » موضوع امشب( سوم اسفند ماه ) گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود که کاظم جلالی سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و منیر شفیع مبارز و نویسنده فلسطینی به تبیین اهمیت این اجلاس پرداختند.

شرایط منطقه را به گونه ای پیش بردند تا مسئله فلسطین را از دستور کار کشورهای اسلامی خارج کنند

در ابتدای این بحث جلالی سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه شرایطی که هم اکنون داخل منطقه داریم از جهات مختلف شرایط حساسی است، گفت: شاهد موج افراطی گری، تروریسم، جنگ های نیابتی، اشغال و سرکوب در منطقه هستیم و علی رغم اینکه رژیم صهیونیستی، سالیانی سخت(۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴) را گذرانده بود متاسفانه شرایط منطقه را به گونه ای پیش برند تا مسئله فلسطین را به عنوان مسئله وحدت بخش امت اسلامی از دستور کار کشورهای اسلامی خارج کنند.

وی افزود: در این شرایط هم رژیم صهیونیستی نهایت سواستفاده را در بحث شهرک سازی ، حفاری های زیر مسجد الاقصی و کشتار و ترور انجام داد.

جلالی با بیان اینکه در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران این کنفرانس را تشکیل داد که پیام اصلی آن چند مطلب بود به اهداف مهم برگزاری این اجلاس اشاره کرد و اظهار داشت: پیام اصلی برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ، در اولویت قرار گرفتن مسئله فلسطین برای دنیای اسلام به عنوان یک موضوع وحدت بخش برای این کشورها  است.

برای آن که آرمان فلسطین محقق شود راه حلی جز مقاومت وجود ندارد

جلالی ادامه داد: پیام دوم این اجلاس این بود که برای آرمان آزادی فلسطین و سرزمین های اشغالی راه حلی جز مقاومت وجود ندارد چرا که راه های دیگر مثل راه سازش آزموده شده است و همچنین پیام دیگر این اجلاس این بود که کشورهای اسلامی باید به واقع به کمک فلسطین بیایند نه صرف خطابه و سخن گفتن تا بتوانیم راه حل های اجرایی و عملیاتی بیابیم و به اعتقاد بنده در بیانات امروز رهبری به شکل جامعی مسائل مختلف حوزه فلسطین اشاره شد.
 
مسئله فلسطین از محدود موضوعاتی است که امت اسلامی بر آن وحدت دارند

سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین همچنین با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین شاید از محدود موضوعاتی است که همه امت اسلامی بر آن وحدت دارند گفت: به همین دلیل است که جریان استکباری و رسانه ای صهیونیستی تمام تلاش خود را می کند تا اولویت ها و مسائل دیگری را در دنیای اسلام به وجود آورد.


وی ادامه داد: آن ها می دانند که اگر ذهن امت اسلام را به مسائل اختلافی مثل مسائل مذهبی و طائفه ای معطوف نکنند همه ذهن ها متوجه رژیم صهیونیستی خواهد شد لذا طبیعی است که تمام تلاش خود را در این رابطه انجام می دهند اما این وظیفه کشورهای اسلامی است که بتوانند توطئه های آمریکایی و صهیونیستی را درک کنند و در ذیل نقشه هایی که به شکل ماهرانه ای توسط جریان رسانه ای صهیونیستی و آمریکایی تدوین می شود نقش بازی نکنند که البته بازی می کنند.

جلالی بیان داشت: بر این اساس متاسفانه کاری که در مورد جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند ایران هراسی است که منتهی به ایران ستیزی می شود و برخی از کشورهای منطقه هم همین حرفهای نابجا را تکرار می کنند چراکه ایران تنها کشوری است که رهبری، دولت، مجلس و مردم آن پشتیبان مقاومت هستند و تنها مسیر نجات بخش مردم فلسطین را مقاومت می دانند.

در ادامه این بحث منیر شفیع مبارز و نویسنده فلسطینی هم با تاکید بر اینکه بیانات امروز رهبری در اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین باید دقیق بررسی  و مورد بحث قرار گیرد اظهار داشت: ایشان به موضوع مقاومت بسیار اهمیت دادند.

رژیم صهیونیستی به مرحله زوال و عقب گرد وارد شده است


وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به مرحله  سراشیبی، زوال و عقب گرد وارد شده است گفت: رژیمی که نیم قرن قبل می شناختیم متفاوت از رژیم کنونی است و نیروهای امنیتی آن دیگر قدرتی ندارند که جایی را اشغال کنند و مقاومت را مورد هدف قرار دهند و بدون شک راهبرد و نقش ایران در این رابطه بسیار تاثیر گذار بوده است.

این مبارز فلسطینی با اشاره به این که این رژیم هم تاکنون منزوی و ذلیل شده است تاکید کرد: اگر انتفاضه سوم حمایت و فراگیر شود با عملیات استشهادی جوانان، دشمن صهیونیست مجبور خواهد شد از کرانه باختری و قدس بدون هیچ شرطی عقب نشینی کند.

جلالی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، جمهوری اسلامی ایران در داخل منطقه الهام بخش است و این موضوع شعار نیست بلکه حقیقت است گفت: یک زمانی رژیم صهیونیستی ارتش های بزرگ عربی را به زانو در می آورد اما اکنون مردم هستند که رژیم صهیونیستی را از لبنان بیرون می کنند و  بالاخره رژیم صهیونیستی غزه را رها کرد و نتوانست بیش از آن در غزه دوام آورد.

ایران سردمدار گفتمان مقاومت در منطقه است

سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه، در چنین شرایطی گفتمانی به نام مقاومت ایجاد شد که سردمدار آن جمهوری اسلامی ایران است خاطرنشان کرد: آماج توطئه ها به سمت ایران حرکت می کند.


جلالی با اشاره به اینکه، ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از وحدت امت اسلامی دفاع می کنیم بیان کرد:  بخش اعظم کسانی که در کنفرانس حضور داشتند برادران اهل سنت بودند و لذا اهل سنت کنار برادران شیعه هستند.

برخی نمی توانند درک کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران در بین مردم منطقه محبوبیت دارد


وی با بیان اینکه، به دنبال وحدت امت اسلامی هستیم اظهار داشت:  برخی نمی توانند درک کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران در بین مردم منطقه محبوبیت دارد.

سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد:  برخی می گویند شما یا با پول و یا با سلاح محبوبیت پیدا کرده اید ، اما ما به آنها می گوییم کشورهایی هستند که هم پول می دهند و هم سلاح  اما نتوانستند محبوبیت به دست آورند.


جلالی افزود: مردم مسلمان عراق در شمال این کشور در آماج حملات تروریست ها قرار می گیرند این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به همه مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان  کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه، سیاست ایران در مورد سوریه درست بود اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران نشان داد مسیر درستی را طی می کند.


سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه، حرکت جمهوری اسلامی ایران بر روی محور وحدت، اسلام و اخوت اسلامی است ادامه داد: کشورهای اسلامی باید قاعده نفي سبیل را در نظر بگیرند.

مقاومت در بین مردم منطقه بسیار آبرومند است

وی با بیان اینکه، مقاومت امروز در بین مردم منطقه بسیار آبرومند است گفت: جریان مقاومت در بین مردم منطقه شکل گرفته است.


جلالی افزود: جریان مقاومت امروزه در بین نسل جدید فلسطینی، لبنانی، سوری و منطقه گسترش یافته است و در این شرایط جریان مقاومت مهار شدنی نیست.

سخنگوی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه، در داخل منطقه باید آگاهی ایجاد شود و مردم باید خیانت کاران را بشناسند اظهار داشت: سعودی ها  اشاره می کنند که حوثي ها 20-30 هزار تروریست هستند اما باید گفت چطور2 سال است که در داخل یمن می جنگند اما نتوانستند این تروریست ها را بکشند.

سعودی ها در یمن در داخل منجلاب گیر کرده اند و نمی توانند خودشان را نجات دهند

وی افزود: سعودی ها در داخل یمن در منجلاب گیر کرده اند و اینکه نمی توانند خودشان را نجات دهند.

جلالی با اشاره به اینکه، جریان مقاومت امید را در دل مردم ایجاد کرد گفت: جریان مقاومت در بین مردم منطقه گسترش یافته است.

منیر شفیع در ادامه برنامه  در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه، چرا دولت جدید آمریکا در تلاش است که اهداف جدیدی را با رژیم صهیونیستی ایجاد کند گفت: ترامپ آدم غیر متعادلی است و می خواهد فلسطینی ها را بترساند یا اینکه می خواهد بگويد با صهیونیست ها یکی است.

هیاهوی رسانه ای نمی تواند در برابر مردم بایستد

وی با اشاره به اینکه، مقاومت ریشه دار شده است اظهار داشت: همه هیاهوی رسانه ای نمی تواند در برابر مردم بایستد.

این نویسنده فلسطینی  ادامه داد: در دیدار ترامپ و نتانیاهو  مسائل عجیبی ظاهر شد و نتانیاهو از ترامپ پرسید که شما چه چیز هایی می خواهید تا فراهم کنم.

منیر شفیع با بیان اینکه، این رژیم همه تصمیمات شورای امنیت و سازمان ملل را زیر پا گذاشته است عنوان کرد: قطعنامه تقسیم دو دولت را حتی تاکید نکردند.

این نویسنده فلسطینی با اشاره به اینکه، معادله راهبردی- نظامی جدیدی در باریکه غزه شکل گرفته است اضافه کرد: مقاومت باید در همه ابعاد مورد حمایت قرار بگیرد.

باید همه درهای کمک بدون حساب و کتاب به روی باریکه غزه باز شود

منیر شفیع با اشاره به اینکه، باید همه درهای کمک بدون حساب و کتاب به روی باریکه غزه باز شود گفت: ایران نقش مهمی در رقم زدن راهبرد جدید دارد لذا، ایران شجاعانه اعلام می کند کل فلسطین برای فلسطین است.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار