یاسوج؛

سه هزار قطعه مرغ در کهگیلویه معدوم شد

مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود سه هزار قطعه مرغ در روستاهای دشمن زیاری از توابع شهرستان کهگیلویه جمع آوری و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  عبدالله بهمنش گفت: با تلاش دو گروه کار جمع آوری طیور در دو روستاهای سمغان و لیرکک دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه با موفقیت انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: امروز به طور همزمان در کانون های سوم و چهارم آنفلوانزای پرندگان در روستاهای سمغان و لیرکک دشمن زیاری با همکاری مردم این دو روستا حدود 3 هزار قطعه مرغ و دیگر پرندگان جمع آوری و معدوم شد که از این تعداد هزار و500 قطعه مربوط به یک مزرعه پرورش بلدرچین در روستای لیرکک دشمن زیاری بوده است. 

وی علت شیوع این بیماری در روستاهای شهرستان کهگیلویه را زنده فروشی و عرضه مرغ زنده دانست و گفت:در صورت رعایت اصول بهداشتی از طرف مردم و خودداری آنان از خرید مرغ زنده و با توجه به گرم شدن هوا بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کهگیلویه کنترل می شود.

وی شرط کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان را  مشاهده نشدن مورد این بیماری تا سه هفته بعد از آخرین کانون عنوان کرد و افزود: از ابتدای سرایت و شیوع این بیماری در شهرستان کهگیلویه تا کنون حدود 5 هزار قطعه انواع طیور در این شهرستان جمع آوری و معدوم شده است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار