یاسوج؛

تجهیز43 کیلومتر از جاده های استان به روشنایی

رئیس حمل و نقل سفرهای نوروزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: روشنایی 43 کیلومتر از جاده های استان تجهیز،تعمیر و نوسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد سفرهای نوروزی استان گفت: خط کشی 650 کیلومتر از محورهای مواصلاتی،نصب هزار و 600 تابلوی راهنمایی و رانندگی در محورهای اصلی، شستشوی تابلوهای راهنما در 120 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی استان برای ایمنی راههای استان انجام شده است.

خوان پایه، نصب 20 چراغ چشمک زن خورشیدی در 20 نقطه حادثه خیز و پرتصادف، جمع آوری 400 تابلوی معیوب در محورهای اصلی، پاکسازی 60 کیلومتر از ورودی شهرهای استان و جمع آوری، نصب و تعمیر گاردریل در 2هزار نقطه از محورهای واقع شده درحوزه استحفاظی استان را از مهمترین اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای کاهش تصادفات جاده ای برشمرد. 

وی گفت: در بخش فرهنگی و اطلاع رسانی هم بیش از 200 بنر تبلیغی ،هشداری و بازدارنده، برپایی چادرهای استقبال در مبادی ورودی شهرها، چاپ 500 نسخه دفترچه از خدمات حمل و نقل و پخش بیش از 150 مورد زیرنویس تلویزیونی از شبکه استانی دنا برای داشتن سفری ایمن برای گردشگران نوروزی انجام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان هم با بیان اینکه در حوزه برون شهری 13 پایگاه ثابت و سیار با حضور 204 نفر امدادگر به همراه 13 دستگاه آمبولانس و 20 دستگاه خودروی امدادی ،نجات و رهاسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی تدارک دیده شده است گفت:در حوزه درون شهری استان هم 14 اکیپ نوروزی برای راهنمایی مسافران و امدادرسانی به آنان در شهرهای مختلف استان برپا می شود.

نویدی افزود: تلفن گویای 112 آماده دریافت گزارشات مردمی و خدمات رسانی به آنها است.

رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد سفرهای نوروزی استان هم از ذخیره سازی 200 تن مرغ و 40 تن گوشت قرمز منجمد برای تامین نیازهای مردم در ایام نوروز خبر داد و گفت:علاوه بر این 200 تن سیب زرد و قرمز و 314 تن پرتقال به همین منظور ذخیره سازی شده است. 

حسین پور قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ منجمد در مرکز استان را 5 هزار و 775 تومان و در سایر شهرستانها 5 هزار و 830 تومان اعلام کرد و افزود:قیمت گوشت قرمز منجمد هم در مرکز استان و سایر شهرستانها بین 22 هزار و 400 تا 23 هزار و 450 تومان در نوروز امسال عرضه می شود.

معاون عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان با تمامی ظرفیتها و امکانات آمادگی استقبال و اسکان  مسافران نوروزی را دارد گفت:تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بهتر آداب و رسوم محلی و ظرفیتهای گردشگری و زیارتی استان است. 

نیک اقبالی با اشاره به اینکه جاده ها و محورهای شریانی استان همه ساله ایمن تر می شود افزود: تلاش می کنیم ضریب ایمنی جاده های استان برای تسهیل در تردد مردم استان ومسافران نوروزی بیش از پیش بالاتر رود.

وی عوامل اجرایی و دست اندرکاران ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان را سفیران انتقال و تبادل فرهنگی استان برشمرد و از آنان خواست با سعه صدر و خوشرویی تصویری زیبا و ماندگار از فرهنگ مردم استان در یاد و خاطر گردشگران نوروزی به جای بگذارند تا زمینه جذب بیشتر گردشگران به استان فراهم شود.

نیک اقبالی گفت:در کنار ستاد خدمات و تسهیل سفرهای نوروزی کمیته مدیریت بحران استان هم این آمادگی را دارد تا درصورت وقوع حوادث غیرمترقبه احتمالی به موقع و به نحو احسن به هم استانیها و مسافران خدمات رسانی کند.

وی در پایان از رونمایی تمبر ستاد خدمات تسهیل سفرهای نوروزی استان در 25 اسفندماه همزمان با برگزاری مانور این ستاد خبر داد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.