زنجان؛

خرم دره ،شهرستانی زیبا و دیدنی با فرهنگ وتمدنی 8هزار ساله

این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران و مسافران مشتاقی می شود که برای دیدن طبیعت زیبا و سایر آثار تاریخی ایران زمین به این خطه سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، برخورداری از هوای پاک وسالم یکی از ویژه گی های منطقه خرم دره است و مسافران و گردشگرانی که برای گذراندن تعطیلات قصد سفر به این شهرستان را دارند می توانند از هوای پاک و بدون آلودگی این منطقه استفاده نمایند.

مکان های دیدنی و گردشگری شهرستان خرم دره

باغهای وسیع میوه ،کوچه باغها ی قدیمی ،ک.ه های همجوار ،سدهای خلیفه لو و شویر و وجود بیش از 90 اثر باستانی ،شامل قلعه های تاریخی ،تپه ها و ابنیه تاریخی قدیمی ترین محوطه شناخته شده سکونت بشری در دوره دهکده نشینی و پیش از تاریخ در تپای به نام تپه خالصه در باغات شهر خرم دره بیانگر دیرینگی و سکونت اقوام بشری در شهر خرم دره است که همگی از مناطق بکر و دیدنی این شهرستان در کنار میهمان نوازی مردم فهیم و فرهنگ دوست خرم دره که زبانزد خاص و عام می باشد به شمار آورد.

از جاذبه های طبیعی و بکر این شهرستان می توان به کوچه باغ های زیبا و کوه های الوند با 3000 مترارتفاع و هپی داغی با ارتفاع تقریبی 1500متراشاره کرد که از گذشته های دور تاکنون نام شهرستان خرم دره با آنها قرین بوده است.دره های سر سبز ،چشمه سار هاو صخره های عظیم از مناطق دیدنی و زیبای این دو رشته کوه در شمال و غرب شهرستان است که در ایام سال به ویژه در تعطیلات تابستان و نوروز پذیرای تعداد زیادی از شهروندان و هموطنان از سراسر کشور می باشد.

بنا های تاریخی ثبت شده

از اثر به ثبت رسیده می توان به تپه خالصه قدمت _ پیش از تاریخ خرم دره) تپه داستاران) ، تپه آرانج قدمت قیزلر قلعه سی ،آینه لر داشی ، محوطه گوره چال ، گوی تپه ،قبرستان سوکهریز ،تپه سینداران در روستای پلاس و دیگر بناهای با شکوه و تاریخی اشاره کرد.

صنایع دستی شهرستان خرم دره

صنایع دستی شهرستان خرم دره قالی و فرش بافی ،جاجیم ،گلیم ،گلدوزی ،منبت ،گیپور وخیاطی از مظاهر هنری و فرهنگی این شهرستان می باشد که حاکی از ذوق و استعداد مردم این دیار در گذشته و حال است.

 
 

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.