قم؛

آغاز بهار روح و معنویت انسان ها در ماه رجب

آیت‌الله صدیقی ‌امام‌جمعه موقت تهران گفت: برای تحول نیاز است در دعاها سیروتفکر کافی داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم لیله‌ الرغائب که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به کلام امام علی(ع) گفت: انسان‌ها برای اینکه درمسیرهدایت قرار بگیرند نیازمند توفیق و توجه خداوند هستند و توبه گام اول این توفیق است.
 
وی اولین رکن توبه را ندامت دانست و گفت: رسیدن به این اصل که انسان دچار اشتباه و خطا بوده است و ابراز پشیمانی کند و درراه اصلاح نفس قدم بردارد نشانه ندامت انسان‌ها است و تنها راه توبه واقعی را ارتباط صحیح با حضرت رسول(ص) و فرزندان مطهر ایشان معرفی کرد.
 
آیت‌الله صدیقی با هشدار به جوانان برای بهره بردن از فرصت‌های جوانی خاطرنشان کرد: در برخورد با فرصت‌ها باید اراده و عزم برای استفاده داشته باشید و بدانید هدر دادن فرصت‌ها نوعی استهزاء خداوند و نعمت حیات است. 
 
امام جمعه موقت تهران ماه رجب ،شعبان و رمضان را بهار دل خواند و افزود: نباید از این فرصت پیش رو غافل شویم و این سه شب، لیلة الرغائب،لیلة الرحمه و لیلة القدر در این سه ماه بهترین شب‌ها برای رسیدن رضایت حق‌تعالی است که  شب لیلة الرغائب را دروازه ورود به  آن دو شب دیگر است و باید برای درک بهتر شب‌های لیلة الرحمه و لیلة القدر معرفت و درجه اهمیت استغفار را درک کرده و برای داشتن یک توبه نصوح از ذکر استغفار و روزه این ماه غافل نشویم.
 
 انتهای پیام/ر
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار