یاسوج؛

کاهش 40درصدی تلفات جاده ای در نوروز امسال

فرمانده پلیس راه انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار تلفات جانی در تصادفات جاده ای تعطیلات نوروزی سال جاری در استان نسبت به پارسال 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سرهنگ اسفندیار تباشیر بدون اشاره به شمار تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آنها، حضور شبانه روزی نیروهای پلیس راه در محورهای ارتباطی، اجرای قانون و همکاری مردم را از عوامل اصلی کاهش تلفات جانی در حوادث جاده ای ذکر کرد.

وی ادامه داد که در تعطیلات نوروزی امسال شمار تلفات جرحی ناشی از حوادث جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد هم نسبت به سال گذشته 15درصد کاهش را نشان می دهد.

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت وقوع حوادث جاده ای در تعطیلات نوروزی در جاده های ارتباطی این استان تخطی از سرعت مطمئنه و توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه بدلیل خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی افزود: تیم های پلیس راه با همکاری عوامل نیروی انتظامی در این مدت به صورت محسوس و نامحسوس راههای ارتباطی کهگیلویه و بویر احمد را نظارت و کنترل کردند.

سرهنگ تباشیر گفت که در تعطیلات نوروزی امسال جاده گچساران به بابامیدان پر ترددترین محور ارتباطی استان بود.

وی افزود: در آخرین روز از تعطیلات نوروزی و سیزده به در علاوه بر جاده گچساران به بابامیدان، جاده قدیم یاسوج به شیراز، شلال دان در باشت، محور فرعی گچساران به دیل و آرو و محور سرفاریاب، تنگ پیرزال به سمت دهدشت با ترافیک سنگین اما روان خودروها روبه رو بودند.

وی تاکید کرد که بارندگی و کم عرض بودن جاده ها دلیل اصلی ترافیک سنگین خودرویی در روز سیزده به در در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد بود.

کمبود جاده های استاندارد و بزرگراه از مشکلات اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه حمل و نقل است.

این استان حدود 6هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و روستایی دارد که کمتر از 150 کیلومتر آن بزرگراه است.

کهگیلویه و بویراحمد در میان استانهای اصفهان، فارس، بوشهر ،خوزستان و چهار محال و بختیاری قرار دارد.

بارندگی در بهار امسال سبب شد که میزان ورود گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته 17درصد کاهش داشته باشد که همین امر در کاهش شمار تصادفات فوتی و جرحی بی تاثیر نبوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار