کاهش بهای نفت به زیر 50 دلار/ ثبات در بازار طلا

ادامه افزایش فعالیت های حفاری آمریکا باعث کاهش 2 درصدی بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال وجود شواهدی در خصوص اینکه افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای کاهش سطح تولید نفت بی نتیجه کرده است، بهای طلای سیاه 2 درصد کاهش یافت. این بیشترین کاهش هفتگی بهای نفت در یک ماه گذشته محسوب می شود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 1 دلار و 3 سنت کاهش (معادل 2 درصد) به 51 دلار و 96 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 1 دلار و 9 سنت کاهش (معادل 2.2 درصد)، 49 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت به ترتیب با کاهش هفتگی 7 درصدی و 6.7 درصدی همراه بودند که از 10 مارس سال جاری میلادی بیشترین سطح کاهش محسوب می شود.

گزارشها حاکی از آن است که در هفته منتهی به 18 آوریل، تعداد سکوهای حفاری آمریکا باز هم با افزایش همراه بوده است. کارشناسان حوزه نفت امیدوارند که کشورهای عضو اوپک برای شش ماهه دوم سال 2017 هم توافق کاهش سطح تولید نفت را تمدید کنند.

در مقابل، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بازار طلا تقریبا با ثبات همراه بود. روز گذشته بهای هر اونس طلای آمریکا تنها با 0.1 درصد کاهش به 1282.50 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار