نماینده کنگره: توافق هسته‌ای مهم‌تر از مسئله ایرانیان آزاد شده است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت توافق هسته‌ای مهم‌تر از مسئله ایرانیان آزاد شده است و آمریکا هم اکنون در موقعیت بسیار امن‌تری قرار دارد.

نماینده کنگره:  توافق هسته‌ای مهم‌تر از مسئله ایرانیان آزاد شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقل از نشریه دیلی کالر، اریک سوالوِل، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته اطلاعاتی این مجلس،گفت توافق هسته ای مهمتر از ایرانیان آزاد شده است و آمریکا هم اکنون در موقعیت بسیار امن تری قرار دارد.

اریک سوالوِل در گفتگو با این نشریه تاکید کرد برغم این که دولت اوباما ایرانی‌هایی را از زندان آزاد کرد که به ایفای نقش حساس در برنامه تسلیحات هسته ای تهران متهم شده بودند، آمریکا هم اکنون «در موقعیت بسیار امن‌تری» قرار دارد.

سوالول، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان، گفت: «هم اکنون ما در موقعیت بسیار امن تری قرار داریم و دونالد ترامپ فقط مجبور است با یک دشمن هسته ای یعنی کره شمالی و نه دو دشمن برخورد کند.»

وی افزود: «می دانید که ما همچنین زندانیان خود را نیز برگرداندیم. فکر می کنم می دانید که در صورت صحت گزارش‌های مربوط به وکلای وزارت دادگستری و ماموران اف بی آی، ما می توانستیم بهتر این مسئله را حل کنیم.» 

روز دوشنبه گزارش هایی منتشر شد مبنی بر این که دولت اوباما در تبادل زندانی با ایران این اطلاعات را پنهان کرد که آمریکا افرادی را آزاد کرده است که به فراهم کردن تجهیزات نظامی و الکترونیک مرتبط با برنامه هسته ای برای ایران متهم  شده بودند.

والری لینسی، مدیر اجرایی موسسه کنترل تسلیحات هسته ای ویسکانسین، به نشریه پُلیتیکو گفت: «این یک رسوایی است. افرادی که آزاد شدند نمونه تهدیداتی هستند که ما هنوز به دنبالشان هستیم. واقعاً‌ تکان‌دهنده است و نمی توان درک کرد که چرا ما چنین کاری کردیم.»

اریک سوالول با مقامات دولت سابق اوباما موافق است و معتقد است که افراد آزاد شده هنوز قابل پیگرد هستند.

وی گفت: «ما باید این  افراد را تعقیب کنیم و اطمینان حاصل کنیم که تحریم ها را نقض نمی کنند و جرمی مرتکب نمی شوند؛ اما الان صرف نظر از این که چه احساسی درباره این رئیس جمهور یا هر رئیس جمهور دیگری دارید، رویارویی با یک دشمن هسته ای بهتر از رویارویی با دو دشمن است.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار