ساری،

ممنوعیت تولید و پرورش ماهی بدون مجوز

تولید و پرورش ماهی بدون اخذ پروانه ممنوع است.

سید مرتضی حاتمی رئیس اداره دامپزشکی تنکابن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هر گونه تولید، تکثیر و پرورش ماهی باید با اخذ پروانه و مجوزهای لازم باشد.

وی افزود: برابر ضوابط و قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور هر گونه تولید، تکثیر و پرورش ماهی باید با اخذ مجوزات لازم از ادارات مسئول صورت گرفته و دامپزشکی با توجه به داشتن وظیفه حاکمیتی و نظارتی موظف است با تولیدکنندگان غیرمجاز برخورد قانونی داشته و از ادامه فعالیت این کارگاه ها جلوگیری شود.

رئیس اداره دامپزشکی تنکابن با اشاره به انجام بازدید های سرزده کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی تنکابن و عباس آباد از فعالیت کلیه واحدهای پرورش ماهی در این شهرستان اعلام کرد: مزارع مجاز پرورش ماهی باید برای تکثیر بچه ماهی مجوزهای لازم را از اداره کل دامپزشکی استان دریافت و با اخذ گواهی حمل بهداشتی با خودروی مخصوص مبادرت به حمل و نقل بچه ماهی به مزارع پرورش مجاز اقدام کنند.

حاتمی گفت: در همین راستا یک واحد پرورش ماهی در منطقه دوهزار که اقدام به تکثیر غیرمجاز بچه ماهی کرده بود با پیگیری کارشناسان دامپزشکی این شهرستان و دستور مقام قضایی پلمب و از ادامه فعالیت این کارگاه غیر مجاز جلوگیری شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.