اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری جنوب سیستان و بلوچستان در دست پیگیری است

اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری به عنوان یکی از اصلی ترین خواسته های مردم جنوب استان در دست پیگیری است.

اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری جنوب سیستان و بلوچستان در دست پیگیری استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛رضا اربابی  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تعرفه برق مناطق گرمسیری برای مدت 9 ماه هم اینک تنها در کنارک و چابهار اعمال می شود که با توجه به گرمسیری بودن دیگر شهرهای جنوبی استان مسئولان به دنبال اعمال این تعرفه از 6 ماه به 9 ماه در این شهرها هستند.

وی افزود: در چند روز گذشته شاهد گرمای بی سابقه و پی در پی در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم که این امر سبب شد مصرف برق از هزار و 300 مگاوات با افزایش یک و نیم برابری به هزار و 421 مگاوات برسد.

وی ادامه داد: در این مدت با تلاش نیروهای شرکت برق و برنامه ریزی های صورت گرفته با وجود افت ولتاژ، قعطی برق گزارش نشده است.

به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان شهرستان کنارک در جنوب استان در 9 خرداد ماه جاری با 53 درجه سانتی گراد گرمترین شهر کشور بوده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.