درخواست جمعیت الوفاق بحرین از سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایت‌های آل خلیفه

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از سازمان ملل متحد خواست برای اجرای تحقیقات درباره جنایت‌های اخیر رژیم آل خلیفه فرستاده ویژه به این کشور اعزام کند.

درخواست الوفاق بحرین از سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایات آل خلیفهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی مرآه البحرین، شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، از سازمان ملل متحد خواست برای اجرای تحقیقات درباره جنایت های اخیر رژیم آل خلیفه بر ضد معترضان حامی آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین، فرستاده ویژه به این کشور اعزام کند.

شیخ حسین الدیهی در گفت و گو با پایگاه میدل ایست آی، دولت بحرین را متهم کرد علیه معترضان به حکم حبس شیخ قاسم از شیوه های تحریک آمیز استفاده کرده است. الدیهی سئوال کرد: «پس از این همه جنایت و تجاوز و پس از جنایت الدراز آیا وقت آن نرسیده است که دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده ویژه خود را به بحرین اعزام کند؟» وی جامعه بین المللی را به تبانی در قتل و اقدام های مقامامت بحرینی بر ضد شیخ قاسم متهم کرد.

الدیهی افزود: «به نظر ما فشارهای اخیر و حمله در الدراز و همچنین حمله به آیت الله قاسم با موافقت آمریکا و انگلیس صورت گرفته است و این وضعیت نتیجه سکوت و تبانی جامعه بین المللی در جنایت های مرتکب شده بر ضد اکثریت سیاسی و همچنین بر ضد اکثریت ساکنان بحرین است.»

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تصریح کرد: «ما معتقدیم که باید جامعه بین المللی با حمایت از دموکراسی در بحرین و حمایت بین المللی از مردم این کشور به تعهدات قانونی و اخلاقی خود برای دفاع از ارزش های حقوق بشر وفادار باشد.» الدیهی گفت با وجود انحلال جمعیت الوفاق _که پیشتر مهم ترین جنبش مخالف در بحرین بود_ و حبس شیخ علی سلمان، دبیرکل این جمعیت، آنها به فعالیت های خود بر ضد نظام پادشاهی آل خلیفه ادامه خواهند داد.

وی افزود: «جمعیت الوفاق همچنان پا بر جا است و حضور گسترده و جایگاه مردمی دارد. این جمعیت در نزد بیشتر مردم بحرین دارای ابعاد دیپلماتیک، منطقه ای و جغرافیایی است و این مسئله فقط با بسته شدن ساختمان فعالیت های سیاسی الوفاق، بازداشت برخی مسئولان و یا جلوگیری از فعالیت های آنها به سادگی از بین نمی رود و پایان نمی یابد.»

الدیهی تأکید کرد: الوفاق به عنوان یک جنبش گسترده با همه مردان، زنان و توانایی های قوی و برنامه های ثابت ملی خود باقی خواهد ماند.» وی برخی اظهارات را مبنی بر اینکه جمعیت الوفاق به دنبال یک حکومت اسلامی در بحرین است محکوم و تصریح کرد: «آرمان های آنها فراتر از همه ادیان، ایدئولوژی ها و مذهب های مختلف است.»

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تصریح کرد: «تحرکات گسترده مردمی در بحرین وجود دارد و در داخل و خارج بحرین صداهای (مخالفان) بلند می شود؛ بستن این مراکز به معنای پایان این تحرکات و این صداهای خواهان آزادی و دموکراسی نیست. مردم به شیوه های مسالمت آمیز خود برای اعمال فشار ادامه خواهند داد تا مطالبات قانونی آنها محقق شود.»

الدیهی گفت: ما به راه مسالمت آمیز خود که بر پایه تفاهم های سیاسی و دینی است پایبند خواهیم ماند؛ اما کنترل مواضع و افکاری که با آن اختلاف نظر داریم در دست ما نیست و با توجه به همکاری نکردن نظامی که مانع هر گونه فعالیت سیاسی ما می شود ما قدرتی برای جلوگیری از این افکار نداریم. 

وی در پایان این سئوال را مطرح کرد: «شما از یک فرد صلح جو که در منطقه الدراز زندانی یا محاصره شده است یا اینکه فعالیت های او در اماکن عمومی و در مسجد یا توییتر ممنوع است چه انتظاری دارید؟»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار