در واکنش به پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین؛

پکن: بر فعالیت‌های نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین نظارت داریم

چین در واکنش به پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای جنوبی اعلام کرد نظارت موثر خود بر فعالیت‌‌های نظامی دیگر کشورها را حفظ می‌کند.

پکن: بر فعالیت‌های نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین نظارت داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، چین روز جمعه اعلام کرد پس از اینکه متوجه پرواز‌ تمرینی بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین شده است، نظارت خود بر فعالیت‌های نظامی آمریکا در این دریا را افزایش داده است.

مرکز فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام از طریق وب‌سایتش اعلام کرد 2 بمب افکن «B-1B Lancer » روز پنج‌شنبه یک مأموریت آموزشی 10 ساعته را از «گوام» آغاز و بر فراز دریای جنوبی چین پرواز کردند. ناو جنگی «یواس‌اس استرت» نیز در این تمرین نظامی شرکت داشت.

اواخر ماه مه نیز یک کشتی جنگی آمریکایی رزمایشی را در 12 مایلی یکی از جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی انجام داد. به نظر می‌رسد اقدامات نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین به این دلیل انجام می‌شود که ادعای مالکیت چین بر این دریا را به چالش بکشد.

چین با اشاره به این اقدامات آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چین همیشه هوشیاری و نظارت موثر بر فعالیت‌‌های نظامی دیگر کشورها در دریای جنوبی چین را حفظ می‌کند. ارتش چین قاطعانه از استقلال ملی، امنیت  و صلح و ثبات منطقه‌ای حفاظت خواهد کرد».

چین مالکیت تمام دریای جنوبی چین را متعلق به خود می‌داند و کشورهای برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام این موضوع را قبول ندارند. آمریکا نیز از ساخت جزایر مصنوعی در این دریا و استقرار تجهیزات نظامی در آنها انتقاد کرده است.

از نظر آمریکا این اقدام حرکت آزادانه کشتی‌ها در دریای جنوبی چین را مختل می‌کند و دسترسی استراتژیک چین را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار