خالد الفالح: عربستان، روسیه و قزاقستان به توافق وین پایبند هستند

وزیر انرژی عربستان سعودی نسبت به حمایت روسیه و قزاقستان از توافق نفتی وین ابراز اطمینان کرد.

خالدالفالح: عربستان، روسیه و قزاقستان به توافق وین پایبندند
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ "خالد الفالح"، وزیر انرژی عربستان امروز شنبه اعلام کرد ریاض اطمینان دارد روسیه و قزاقستان همچنان به توافق نفتی میان کشورهای عضو اوپک و اعضای غیر اوپکی این سازمان در زمینه کاهش تولید نفت، پایبند بوده و از آن حمایت می‌کنند.

الفالح در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه تداوم حمایت از توافق وین قرار است با وزرای انرژی روسیه و قزاقستان گفتگویی داشته باشم. اعتقاد دارم هر سه کشور به طور کامل به این توافق پایبند هستند و از آن حمایت می‌کنند.

وزیر انرژی عربستان قرار است تا ساعاتی دیگر با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و کانات بوزومبایف، وزیر انرژی قزاقستان دیدار کند.

سازمان اوپک و چندین کشور که عضو آن نیستند، اما صادرکننده نفت هستند ۱۰ دسامبر سال گذشته میلادی، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۱ تاکنون برای کاهش سطح تولید نفت به منظور مبارزه با اشباع بازار به توافق رسیدند. آن‌ها تصمیم گرفتند تولید روزانه نفت را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یک سازمان بین‌المللی نفتی است که کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا و ونزوئلا عضو آن هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار