کرمان؛

سالانه 300هزار تن گندم در کرمان تولید می شود

امام جمعه کرمان گفت: جهاد مصادیق متعددی دارد که یکی از آنها تلاش در جهت رسیدگی به امر روستائیان وکشاورزان می باشد.

سالانه 300هزار تن گندم در کرمان تولید می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان در اولين روز از هفته جهادكشاورزی، رئيس ، معاونين ومديران جهاد کشاورزی استان با حضرت آيت الله سيد يحيی جعفری نماينده معظم ولی فقيه در استان و امام جمعه محترم كرمان ديدار کردند.

دراین جلسه نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان گفت: جهاد مصادیق متعددی دارد که یکی از آنها تلاش در جهت رسیدگی به امر روستائیان وکشاورزان می باشد.

آیت الله سید یحیی جعفری افزود: از انواع دیگر جهاد می توان به جهاد با مال نظیرانجام امور خیر و حل مسائل و مشکلات مالی دیگران؛ جهاد با زبان نظیر دفاع کردن از حق خود یا دیگران و جهاد با قلم که یکی از مصادیق روشن جهاد در راه خداست، اشاره کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه امروزبیکاری و سایر مسائل اقتصادی مشکل اساسی کشور اقتصادی است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادمقاومتی – تولید و اشتغال نامگذاری کردند که اشتغال باید در کشاورزی، دامداری، صنعت و... باشد نه در پشت میز نشینی که آن بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: آخرین مرحله جهاد جهاد با نفس است که از هر جهادی مهم تر است، سعادت و رستگاری و صلاح انسانها در جهاد با نفس است.

در ادامه این دیدار عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ضمن اشاره به فعالیتهای سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: از 3900 هکتار سطح زیر کشت گندم در استان کرمان ، 160 الی 170 هزار تن گندم برداشت می شود

وی افزود: مصرف استان ماهیانه 20 هزار تن است که درشمال و جنوب استان قریب به300 هزارتن گندم تولید می شود.

سعیدی با ابراز خرسندی در رابطه با کشت گل محمدی گفت: استان کرمان بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را داراست وگل محمدی محصولی است که با شرایط استان سازگار و با نیازکم به آب با عطر واسانس خاص که زبانزد مردم است.

وی تصریح کرد: از برنامه های مهم این سازمان اصلاح نژاد دام بانژادهای نر ترکیب است که دراستان در حال انجام است .

سعیدی در ادامه ضمن بیان این نکته که خوشبختانه برای اجرای سیستمهای تحت فشاراعتبارات بسیار خوبی وجود دارد و مشکل اعتباری وجود ندارد افزود: در این هفته بیش از2500 هکتار باغات تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار