لرستان؛

مغفول بودن بخش صنعت و خدمات در سلسله

فرماندار سلسله گفت: متاسفانه بخش صنعت و خدمات در شهرستان سلسله مغفول مانده و تاکنون توجه زیادی به این بخش‌ها نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فلاح نژاد سه شنبه در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان ، گفت: قابلیت ها و ارزش افزوده ای که این بخش به همراه دارد قابل قیاس با سایر بخش ها نیست.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد توان اقتصادی شهرستان سلسله مبتنی بر کشاورزی است، گفت: زمانی می توانیم بخش کشاورزی موفقی داشته باشیم که دارای بخش خدمات قدرتمندی باشد.

وی افزود: ظرفیت و اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی با توجه به پیشرفت های علوم و فنون هر روز کمتر می شود و همین امر می طلبد که در بخش خدمات مرتبط با کشاورزی تلاش خود را بیشتر کنیم تا سهم اشتغالی که در بخش کشاورزی تعهد داریم فراهم شود. 

فلاح نژاد با اشاره به وجود منابع آبی و خاکی بی نظیر در شهرستان سلسله، گفت: با توجه به محدودیت های منابع و کمبود امکانات طبیعی که در این بخش داریم باید به دنبال افزایش بازدهی از سطح باشیم.

وی با تاکید بر ترویج کشت های تجاری و درآمدزا گفت: شهرستان سلسله در بخش باغداری دارای ظرفیت فوق العاده ای است که با فعالیت هایی از قبیل ترویج کاشت درختان مثمر در حاشیه کانال های آبیاری می توانیم بدون تغییر کاربری اراضی کشاورزی شاهد افزایش سطح باغات شهرستان باشیم.

وی افزود: توسعه امری انتزاعی نیست بلکه استفاده از همین ظرفیت های مغفول و کوچک است که با توجه به آن ها می توانیم شاهد افزایش راندمان در بخش تولید و کشاورزی شهرستان و به تبع آن افزایش اشتغال باشیم.

 
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.