افزایش بهای نفت در پی اظهارات عربستان/ ثبات در بازار طلا

به دنبال اظهارات عربستان سعودی در خصوص پایبند بودن به توافق نفتی اوپک، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد کاهشی جدی در ذخایر نفت خام ایجاد کرده است، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا همچنان بازار نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 13 سنت افزایش (معادل 0.3 سنت) به 48 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 13 سنت افزایش (معادل 0.3 سنت)، 46 دلار و 21 سنت در هر بشکه معامله شد.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان ریاست توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه در روز بر عهده دارد. در نیمه نخست سال جاری میلادی شک و شبهاتی در خصوص پایبند نبودن اوپک به این تعهدات ایجاد شده بود؛ زیرا ذخایر نفت خام بخصوص در آسیا همچنان در ارقام بالایی معامله می شد.

اما مقامات سعودی هم اکنون اعلام کرده اند که کاهش جدی در ذخایر نفت خام ایجاد کرده اند که از جمله آن کاهش صادرات 300 هزار بشکه‌ای در روز به آسیا می باشد.

این درحالیست که برخی از پالایشگاه های آسیایی اعلام کرده اند که همچنان همان تعداد بشکه نفت سابق را دریافت می کنند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند.

با نزدیک شدن به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که ممکن است به افزایش نرخ بهره تا پایان سال منجر شود، بهای طلا همچنان با ثبات همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با کاهش اندک 0.2 درصدی به 1266.9 دلار رسید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار