دیدار پنهانی بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس با مقامات انگلیسی

بنابر اعلام منابع خبری، «جولیان آسانژ» با برخی از مقامات انگلیسی در روز‌های آینده دیدار می‌کند.

دیدار پنهانی «آسانژ» با مقاات انگلیسی در روز‌های آتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ برخی منابع آگاه از ملاقات پنهانی «جولیان آسانژ»، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس با برخی مقامات انگلیسی در روز‌های آینده خبر دادند.
آسانژ امروز به مناسبت پنجمین سال حضورش در سفارت اکوادور در لندن سخنرانی کرد. تیم حقوقی آسانژ نیز در این جلسه ضمن اشاره به قوانین دولت انگلیس در امور پناهندگی نسبت به آزادی و بازیابی کرامت آسانژ اظهار امیدواری کردند.
موسس ویکی‌لیکس در سال 2011 در دادگاه انگلیس برای بازگشت به سوئد بمنظور پاسخگویی به پرس‌وجو دربارهٔ اتهام جنسی حضور یافت. او در پاسخ به بازجویان اظهار داشت که نسبت‌هایی که به او داده شده بی‌پایه و اساس هستند و وی با قرار وثیقه آزاد شد. در 19 ژوئن 2012 او به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و در 16 اوت 2016 اکوادور تقاضای پناهندگی او را پذیرفت، آسانژ تا به امروز در یکی از اتاق‌های سفارت اکوادور در لندن بسر می‌برد.
باوجود تبرئه آسانژ در پرونده تجاوز جنسی، وی هنوز به دلیل شرکت نکردن در جلسات دادگاه تحت پیگرد پلیس قرار دارد و به محض ترک سفارت اکوادور دستگیر خواهد شد. این اتهام آسانژ می‌تواند تا یک سال زندان داشته باشد.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار