اهواز؛

جوان دزفولی به 3 نفر زندگی بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اهدا اعضای بدن جوان مرگ مغزی شده دزفولی به 3 بیمار نیازمند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مهرداد کلانتریان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در تشریح این خبر بیان کرد: حدود 8 روز پیش یک پسر جوان ۲۳ ساله دزفولی با نام ح_ص بر اثر حادثه ای دچار مرگ مغزی شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری و صحبت های انجام شده از سوی تیم کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با خانواده این جوان مرگ مغزی، پدر و مادر وی نسبت به اهدای اعضای بدن فرزندشان اعلام رضایت کردند.

دکتر کلانتریان اذعان کرد: بلافاصله پس از کسب رضایت، کار شناسایی توسط تیم دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مرکز شناسایی این دانشگاه برای بررسی اعضای قابل اهدای این جوان انجام و سپس جسد جوان فوت شده برای پیوند اعضا به مرکز پیوند اهواز منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه 2 کلیه این جوان امروز به 2 بیمار نیازمند خوزستانی پیوند زده شد، افزود: کبد وی نیز برای پیوند یک بیمار اضطراری به تهران فرستاده شد؛ بنابراین این جوان ۲۳ ساله دزفولی بامرگ خود توانست جان دوباره ای به 3 بیمار نیازمند ببخشد.

وی در ادامه با تقدیر از پدر و مادر این جوان برای اقدام ارزشمند اهدای اعضای بدن فرزندشان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه خانواده این جوان از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند اما پدر و مادر این جوان ۲۳ ساله پس از صحبت های ما در خصوص تاثیر و اهمیت عمل پیوند اعضا رضایت دادند تا بدون هیچ چشم داشت مالی و صرفا در راه خدا و انسانیت اعضای بدن جوان مرحومشان را به بیماران نیازمند ببخشند که بسیار جای تقدیر وتشکر دارد.

دکتر مهرداد کلانتریان این عمل پیوند اعضا را اولین مورد پیوندی شهرستان دزفول در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته نیز ما موفق شدیم تا اعضای بدن یک فرد مرگ مغزی دیگر را نیز برای اهدا به اهواز بفرستیم.

وی اظهار کرد: البته موارد مرگ مغزی در طی سال گذشته و امسال در دزفول بیش از این دو مورد بوده اما تنها دو مورد مذکور حاضر به انجام این سنت حسنه در دزفول شده اند که امیدوار هستیم مردم و خانواده ها با مطالعه و افزایش درک و آگاهی خود نسبت به اهمیت و تاثیرات عمل نیکوی اهدای اعضای بدن در مواقع این چنینی به فکر بیمارانی باشند که در سرتاسر کشور چشم انتظار پیوند عضو برای ادامه حیات خود هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.