همدان؛

۱۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور وجود دارد

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور از وجود ۱۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور خبر داد.

۱۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مهربان در آیین گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در همدان با بیان اینکه ستاد دیه نهال مردمی است که به دست شهید لاجوردی بنا نهاده شده است، اظهار کرد: این نهاد برای کمک به زندانی جرایم غیر عمد که ناخواسته گرفتار شده‌اند، ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این احتمال برای همه وجود دارد که درگیر اتفاقات و جرائم غیر عمد شوند که برای آن دردسر بسازد، افزود: حوادث ناخواسته بوده و پرداخت دیه برای این افراد سخت و دشوار است.

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه امسال در ۳۰۰ مرکز جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شده است، تصریح کرد: تعداد ۱۰۴ هزار زندانی در ۱۵ سال گذشته آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد و ۱۳ هزار زندانی جرائم مالی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۹۳۴ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند که میزان بدهی آنها ۷۴۰ میلیارد تومان بوده است.

مهربان با تأکید بر اینکه رضایت شکات از روی صدق است که ۴۰ درصد بدهی از سوی آنان با گذشت تامین شده است، گفت: امسال ۷۴۰ میلیارد تومان داده شده که امیدواریم شاهد آزادی ۹ هزار و ۵۰۰ نفر باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.