یزد؛

برگزاری نخستین همایش استانی مناجات خوانی در اردکان

نخستین همایش مناجات خوانی استان یزد به مناسبت ماه مبارک رمضان به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

محمدعلی زمانیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی  اردکان درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت : نخستین همایش مناجات خوانی به میزبانی اردکان و با هدف احیا و ترویج فرهنگ نیایش و دعا با تاکید بر رضایت و صبر در مقام دعا برگزار می‌‎شود.

 زمانیان افزود: برپایی نمایشگاه، اجرای موسیقی زنده، خوشنویسی زنده از دیگر برنامه‌های حاشیه این همایش است.

وی گفت: جذب و پرورش استعدادها، استفاده از این افراد در محافل و مناسبت‌های دینی و فرهنگی و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

زمانیان تصریح کرد : اعلام حضور بیش از 20 شرکت کننده از شهرستان‌های استان یزد را از جلمه ویژگی‌های این برنامه دانست و تمامی شرکت کنندگان در این همایش تجلیل می‌شوند.

وی بیان داشت : با اعلام این مطلب که منبع بیشتر شرکت کنندگان مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری درخصوص حمد و سنای الهی و پیشواز، حلول و وداع با ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: نکته قابل توجه این همایش حضور هوشنگ جاوید از پژوهشگران موسیقی نواحی و آیینی کشور است.

زمانیان افزود : این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان، فرماندرای و آموزشگاه موسیقی بیداد اردکان از ساعت 21 روز پنجنشبه اول تیرماه 1396 در خانه تایخی ماه بی بی اردکان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار