کاخ‌سفید مذاکرات جرد کوشنر و بنیامین نتانیاهو را «سازنده» ارزیابی کرد

کاخ سفید اعلام کرد داماد و مشاور بلندپایه دونالد ترامپ روز چهارشنبه دیدارهای "سازنده‌ای" با بنیامین نتانیاهو داشته است.

کاخ‌سفید مذاکرات کوشنر و نتانیاهو را «سازنده» ارزیابی کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد جرد کوشنر، داماد و مشاور بلندپایه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه دیدارهای "سازنده ای" با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته است.

جیسون گرینبلات Jason Greenblatt فرستاده ترامپ به خاورمیانه نیز کوشنر را در این سفر همراهی می کند و دیوید فریدمن David Friedman سفیر واشنگتن در اسرائیل در دیدار با نتانیاهو شرکت داشت.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این سه مقام آمریکایی درباره اولویت های اسرائیل و اقدامات احتمالی بعدی با نتانیاهو گفتگو و بر نقش حساس اسرائیل در امنیت منطقه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است این نشست سازنده بود دو طرف بر تعهد خود درباره پیشبرد هدف دونالد ترامپ برای برقراری صلح واقعی و پایدار بین اسرائیلی ها و فلسطینیان که ثبات را در منطقه تقویت می کند، تاکید کردند. بر اساس ویدیویی که دفتر نخست وزیر اسرائیل منتشر کرد،‌ نخست وزیر اسرائیل به کوشنر می گوید این فرصتی برای دنبال کردن اهداف مشترک ما دستیابی به صلح ، امنیت و کامیابی است.

گرینبلات و کوشنر، ترامپ را ماه مه گذشته در جریان نخستین دیدارش از فلسطین اشغالی و سرزمین های فلسطینیان همراهی کردند. این دو نفر همچنین با محمود عباس و مشاوران بلند پایه وی در رام الله دیدار کردند؛ نشستی که کاخ سفید آن را نیز "سازنده" اعلام کرد.

یکی از مقامات کاخ سفید اخیرا اعلام کرد ترامپ بر این باور است که دستیابی به صلح امکان پذیر است و انتظار می رود گرینبلات و کوشنر طی ماه های آینده در تلاش برای اعتماد سازی بین دو طرف چند بار از این منطقه دیدن کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار