اینفوگرافی اعمال عید سعید فطر

در این خبری می توانید در قالب اینفوگرافی اعمال عید سعید فطر را مشاهده کنید.

اینفوگرافی اعمال عید سعید فطربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عید سعید فطر که از مهمترین اعیاد مسلمانان پس از یک ماه روزه داری و حضور در ماه میهمانی خدا است، عیدی که اولین روز ماه شوال است و همانند دیگر روزهای مهم در تقویم قمری اعمال مختص به خود را دارد.

همه مسلمانان جهان این روز را با شکوهی خاص گرامی می دارند و در همه کشورهای اسلامی روز عید فطر و چند روز پس آن برای برگزاری مراسمات عید تعطیل رسمی می باشد.

البته همیشه به دلیل اختلاف در موقعیت مکانی کشورها رویت هلال ماه شوال ممکن است متغیر باشد و با اختلاف یک روز هلال ماه شوال در اکثر کشورهای مسلمان قابل رویت است.

اما همانطور که گفته شده این روز مبارک اعمال مستحبی دارد که مسلمانان خود را مکلف به رعایت و انجام آن می دانند.

این اعمال عبارتند از: " خواندن دعای مخصوصه شب و روز عید، پرداخت زکات فطره پیش از نماز عید، انجام غسل پس از طلوع آفتاب و قبل از خواندن نماز عید، پوشیدن لباس نیکو و استفاده از عطر، اقامه نماز عید فطر، خواندن دعای ندبه، زیارت امام حسین علیه السلام و ...".

گفتنی است ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اعزام تیم های مختلف به سراسر کشور اقدام به روئیت هلال ماه کرده اند و بر طبق تقویم روز دوشنبه اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر در ایران خواهد بود.

در ادامه می توانید اینفوگرافی کامل از اعمال عید سعید فطر را ببینید.

اینفوگرافی اعمال عید سعید فطر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار