همدان؛

فرسودگی 29 درصد از شبکه های آبرسانی همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 29درصد از شبکه های آبرسانی استان همدان فرسوده هستند که برای اصلاح این شبکه ها یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرسودگی 29 درصد از شبکه های آبرسانی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید هادی حسینی بیدار با بیان اینکه هفته اول تیرماه در کشور هفته صرفه جویی نامگذاری شده است گفت: 80 درصد مردم همدان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند که باید تلاش شود رعایت این الگو به 100در صد برسد.


حسینی بیدار با بیان اینکه 6 درصد آب استان در بخش آب شرب شهری و روستایی مصرف می شود گفت: 92 درصد آب در بخش کشاورزی و 2 درصد نیز در بخش صنعت مصرف می شود.

وی ادامه داد: 175 حلقه چاه آب شرب مردم استان همدان را تامین می کنند و اکنون 2 حلقه چشمه و 2 رشته قنات در استان وجود دارد و 79 باب مخزن نیز فعال است.

حسینی بیدار تعداد ایستگاه های پمپاژ آب در استان 24 باب عنوان کرد و گفت: 6 مرحله پمپاژ آب در استان صورت می گیرد و آب از کیفیت بالا و سالمی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 94 میلیون متر مکعب آب شهری در طول سال تولید می شود و 73 میلیون متر مکعب نیز به مصرف می رسد.

حسینی بیدار با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب 2 هزار و 554 کیلومتر است تصریح کرد: طول خط انتقال آب 458 کیلومتر، سرانه تولید 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 160 لیتر در شبانه روز است.

وی ادامه داد: 2 درصد معادل هفت هزار و 340 فقره از کنتورهای آب استان معیوب هستند.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه 775 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند گفت: جمعیت زیر پوشش در کشور 45 درصد و در استان همدان 70 درصد بالغ بر 276 هزار مشترک است.

وی افزود: هشت ایستگاه پمپاژ فاضلاب در استان فعال هستند و طول شبکه جمع آوری فاضلاب یک هزار و 377 کیلومتر و طول خطوط انتقال 59 کیلومتر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.